Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden er nog kerken gebouwd met kerktorens?

Aangezien ik nog nooit een nieuwgebouwde kerk heb gezien stel ik deze vraag. Ik neem aan dat er wel gebouwtjes zijn waar diensten worden gehouden, maar nieuwbouw inclusief hoge kerktoren heb ik nog nooit vernomen. Wat denken/weten jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat wordt nog wel gebouwd, bv in Putten Gelderland wordt er nu een nieuw gebouw voor het hersteld verband (strenge geloofsrichting) gebouwd met kerktoren. dit doen ze omdat dat de echte sfeer en traditie van het christelijk geloof uitstraald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat ze niet meer gebouwd worden.
De kerktorens hadden vroeger een functie (klokken, uurwerk, weerhaan) die nu niet meer van toepassing zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Barçelona toch die hele grote die nooit afkomt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik woon is een paar jaar geleden een nieuwe kerk gebouwd en die heeft een torentje. Niet groot, maar er is gewoon een toren. In de nieuwbouwwijk van mijn geboortestad werd in 1985 ook een kerk gebouwd met toren, klok en uurwerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden sowieso niet veel kerken meer gebouwd. Er is eerder sprake van leegstand, dus als een kerkgemeenschap dusdanig groeit dat er meer ruimte nodig is, zal er eerst naar een bestaande locatie gezocht worden.
Afgelopen jaar (of het jaar daarvoor) is wel onderstaande kerk in Zutphen gebouwd. Een echte toren zit er niet op, maar wel een soort verhoging die een toren suggereert.
Een toren is niet echt meer nodig, hoewel in bestaande kerktorens nog wel geluid wordt, maar het "hoort er toch een beetje bij"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden elk jaar nog kerken gebouwd. En op een deel van die kerken staat een toren. Vaak is die toren bedoeld om er een klok in te hangen, die voor de kerkdiensten geluid wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding