De islam en schoonouders
Ik ben getrouwd met een Jordaanse man. Zowel mijn man en ik zijn moslims. Zijn moeder werd geopereerd (poliklinisch). Zij zou (vermoedelijk) kanker hebben. De uitslag is nog niet bekend. Zijn moeder is ook een moslima.
Nu wil mijn man dat IK voor haar ga zorgen als zij uit het ziekenhuis komt. Mijn schoonmoeder zou bij MIJ in huis komen wonen. Maar mijn man zou voor een (in mijn ogen nutteloze dwz niet noodzakelijke reis) week naar Turkije vertrekken. Mijn man was dan ook niet aanwezig toen mijn schoonmoeder werd geopereerd.
Daarnaast heeft mijn man een erg drukke baan. Hij werkt van 0800 uur tot 2000 uur (of later). Ik heb de zorg voor onze twee kinderen (4 en 2) en ik ben vijf maanden zwanger.
Mijn man heeft in het verleden al aangegeven dat hij wil dat zijn moeder bij HEM komt wonen als zij niet meer voor haarzelf kan zorgen. Op zich een nobel doel. Maar de concrete zorg komt op MIJ terecht. Ik heb toen al aangegeven dat ik niet kan / wil zorgen voor zijn moeder. Ik hecht veel waarde aan mijn privacy.
Kan mijn man (islamitisch gezien) dit van mij verwachten? Dat ik mijn privacy en mijn huis opgeef zodat IK voor ZIJN moeder kan gaan zorgen. Ik heb weinig tot geen vrije tijd. Ik ga bijna nooit naar buiten (want ik heb geen auto). Dit zou mij NOG meer beperken in mijn leven.
Ik voel mij zeer snel schuldig en ik hou niet van ruzie. Met als gevolg dat ik vaak dingen doe die mensen van mij verwachten maar waar ik niet volledig achter sta. Ik ben niet assertief.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.