Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als niet-moslimse vrouw kinderen krijgt van een moslim-man, zijn deze kinderen dan bij geboorte moslim?

zie vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of nou ja, eigenlijk vraag ik t mij af, omdat ik een half-turkse schoonbroer heb, en me zus heeft een kindje die voor een kwart turks is, en zijn opa is dus een moslim.. .vandaar eigenlijk me vraag (En uit nieuwsgierigheid)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf moslim.
Dit hangt er vanaf hoe erg moslim je bent, er zijn extremisten die zelf regeltjes verzinnen (taliban, Al Qaida) maar er zijn ook mensen die van hart moslim zijn en niet extremistisch. Als moslim-man wil je natuurlijk het liefst dat je zonen/dochters ook moslim worden opgegroeid, maar mijn oom, getrouwd met een Duitse vrouw (wonen samen in Duitsland) zijn 3 zonen zijn alle drie ongelovig maar hun vader (mijn oom) is wel gewoon moslim, dit hangt er vanaf hoe erg je houdt van je vrouw (als moslim-man) hoeveel je om haar geeft. Maar het hoort eigenlijk dat de kinderen geloven waar ook hun vader in gelooft. Maar dit hang eigenlijk allemaal af van de persoonlijkheid van de Moslim-man, ik zelf zou het toestaan om mijn kinderen niet-moslim te maken omdat hun moeder dat ook is, en zij dat heel graag wil.
Vriendelijke groeten; Milad Saleh.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat was het geval bij een halfbroer van mij. Maar hij hoeft er niks mee te doen, het blijft theoretisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord luidt nee.
Een 'echte' moslima vrouw die neemt geen kind met een niet-moslim. Het is strikt verboden om in het huwelijk te treden met een niet-moslim laat staan kinderen te krijgen van een niet-moslim. Je kunt je nu afvragen of die vrouw dan wel een moslim is. In mijn ogen is die vrouw geen moslim. Hoe kan in godsnaam dat kind dan een moslim zijn? Tevens is ook van belang of het kind een islamitische naam krijgt, besnijdenis speelt een grote rol en zo zijn er nog tal van dit soort rechtshandelingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin antwoorden hoor ik hier. We hebben het hier over geloof, niet over ras.

Je word helemaal niet als moslim geboren, en andere mensen bepalen ook niet voor jou wat je geloof is. Als baby ben je helemaal niks, want dan kun je nog helemaal niet beslissen of je moslim wilt worden.

Hoe je verder word opgevoed bepalen je ouders. Of je daadwerkelijk gaat geloven is je eigen keus.

Het antwoord is: Nee, je kan niet geboren worden met een geloof. Dus als een niet-moslim vrouw kinderen krijgt met een moslim zal het kind geen moslim zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja
De islam zegt hierover dat de man zijn taak erin berust om deze kinderen op te voeden als moslim indien de vrouw niet islamitisch opgevoed is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding