Waarom lezen Christenen hun bijbel zó.. ?
Het stoort mij on-zeggelijk veel dat die hoofddoekjeskwestie zo lang door blijft malen. Wat mij nóg erger stoort is dat moslimaas niet mogen zijn wie en mogen dragen wat ze willen, terwijl dát juist een belangrijk kenmerk van Nederland is (dacht ik??). Gister was er op 'De Wereld Draait Door' weer een stuk over een katholieke school waar een moslimmeisje uit gegooid werd vanwege haar hoofddoekje.
Onze samenleving is op Christelijke normen en waarden gebaseerd. Dat betekend dat we respect voor elkaar moeten hebben en ons in onze naaste moeten kunnen inleven. (Of heb ik het mis?).
In de bijbel staat duidelijk dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, al staat het er met een "keuzemogelijkheid".
Als Christenen het hoofddoekjes gebod verwaarlozen, en moslims niet, wáárom is dit dan zo'n issue?
NB: HET GAAT HIER DUS OM HOOFDDOEKJES, NIET OM GEZICHTSBEDEKKENDE KLEDING!!
Toegevoegd na 4 uur:
Graag een onderbouwd, objectief standpunt :) Alvast bedankt!
Toegevoegd na 2 dagen:
"Als Christenen het hoofddoekjes gebod verwaarlozen, en moslims niet, wáárom is dit dan zo'n issue?"
Wat ik hier mee bedoelde is waarom die kath. school geen hoofddoekjes verdraagt, maar wel in hun eigen bijbel staat dat ze er een moeten dragen. ("OM het hoofd dragen, niet OP het hoofd dragen). Waarom negeren christenen dit duidelijke gebod van hun bijbel en straffen ze anderen er op af?
(Misschien betere formulering, want ik had het, geloof ik, een beetje onhandig geschreven).
Als dit van een moslim komt, denk ik dat dat meer een reactie is op hoe ze hier behandeld worden...
Trouwens heel vele nonnen dragen ook een hoofdbedekking mogen zij nog de scholen binnen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.