Is 't uitspreken van 'Er is geen god dan de god (allah=de god) en Mohammed is zijn profeet.' voldoende om moslim te worden?
Dit n.a.v. SuzyQ die schreef:
[Niet voor niets hoef je om je te bekeren tot de islam maar één zin uit te spreke en te geloven:
"Er is geen god dan de god (allah = de god) en Mohammed is zijn profeet."]
(Dat als reactie op Achtertuyn op http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-pesten-hemel.16116).
ik ben wat ik ben (bijbel)
waarheid is alles wat er bestaat. (atarveda)
er bestaat alleen Één, en alleen Één is er (upanishads)
ik ben alleen in ik ben in alles. ik ben onbeperkt en buiten de ruimte [tijd] (avadhuta gita)
ik ben DAT (bhagavat gita)
jij bent zonder begin, buiten tijd, en ruimte (ajurveda)
zoek waarheid overal, want ze is overal (boedha)
zo is dit reailteit, eternally zijnde, zelf sufficiente, zelf bevestigende, ware eigen zelf van alle dingen, ware bestaan van alle dingen, waarheid zoals ze is (lankavatara sutra)
ik ben alles, ik en mijn vader zijn één (jesus)
aarde en hemel zijn vereenigd in mij, tien duizend dingen en ik zijn hetzelfde (daosisme)
het - bestaande, en niet bestaande, hooste. dat wat schijnt en wat is kleiner dan het kleinste, en groter dan het grootste. het - waarin de werelden zijn verborgen, en hun bewoners. het is onvergankelijk (upanishads)
hij is onophoudend en overal één en hetzelfde. (avadkhuta gita)
atman bestaat altijd, overal, in alles. eeuwig en constant (upanishads)
jij bestaat altijd zowel binnen als buiten.(avadhuta)
het waarheid is één (vivekananda)
die één is universale substantie, die vormt miljoenen gescheiden lichamen (mark avreliy)
dat wat produceert meerderheid, is het hoogste Één (daosisme)
ik ben de bron van alles, alles komt voort uit mij. ik ben in elke punt van de wereld en dit alles is in me (bhagavat gita)
er bestaat alleen Één, bestaat eeuwig en zijn bestaan kent geen einde (evangelie)
het is vaste basis, onsterfelijkheid, essentie van de bestaan (mahabharata)
er is god, en er is niets behalve god (koran)
oorspronkelijke bewustzijn van heelal - hij is één voor iedereen (agni yoga)
god is in alles, ook in ons (sinkhi)
hij is het eertste én het laatste, hij is gezien én ongezien (koran)
wijsheid is weten dat alles is één (heraklit)
hij is de meester van hele manifestatie en hij is de manifestatie zelf (zen)
zo, verchillende dingen ontstaan uit hem en in hem verdwijnen (upanishads)
de wereld en god zijn ongezien in hun éénheid (hermes trismegist)
ik ben de vader, de moeder, ik ben de zon. ik ben de essentie van al het bestaan, van dat wat er was en wat er is en wat er nog komt. subtieler dan het subtielste, ik ben in alles (mahabharata)
inderdaad, alleen atman is alles en alles is atman. en er is geen scheiding of niet-scheiding in hem (avadhuta gita)
god is één, hij heeft veel namen (nikhilananda)
er bestaat alleen één waarheid, mensen noemen het met verschillende woorden. buiten ruimte en tijd, zonder enige redenen eeuwig bestaat enige alles. (upanishads)
hooste zelf is overal één en hetzelfde, het bestaat zonder onderbrekingen en is buiten dualiteit. het heeft oneindige energie in zich zelf. eenheid van de meerderheid is onverstaanbaar. (amnaya)
la illahi il allah (ik zelf snel vertaald, sorry)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.