Hoe kun je opdringerige Jehova's het beste laten weten dat je niet van hun bezoek gediend bent en toch beleefd blijven ?
Toegevoegd na 1 dag:
Even een aanvullend vraagje: Bestaan er geen stickers zoals 'geen ongevraagd drukwerk' of 'aan de deur wordt niet gekocht' voor het weren van jehova's ?
Toegevoegd na 5 dagen:
Ik ga de vraag sluiten. Het was een paar dagen de meest populaire vraag op GV: 49 antwoorden en ca. 150 reacties, waaruit mag blijken dat de kwestie leeft. Dit heb ik geleerd:
1. Zeg gewoon en beleefd dat je niet bent geïnteresseerd en herhaal dat zo nodig nog een keer. Dat was het meest gegeven antwoord
2. Als je wilt dat ze niet meer terugkomen vraag dan uit hun lijst te worden geschrapt. Dat doen ze meestal wel.
3. Als ze erg blijven aandringen raak dan een taboe onderwerp aan zoals dat jij of een fam.lid bent uitgetreden (al dan niet waar)
Dank voor alle reacties
Hanson
Cornelius was een centurio(honderdman,beroepsmilitair) van de Italiaanse legerafdeling en gestationeerd in Cesarea, was de eerste onbesneden heiden die een christen werd (Han 10:1-48). Dit Bijbels precedent alleen al om te laten zien hoe Jehovah's Getuigen dienen te staan tegen militairen.
Eén van mijn beste vrienden die nu een Getuige is ,was vroeger para commando. Maar het moet gezegd, het zal nooit gebeuren dat een Getuige van Jehovah een andere vermoord,omdat wij legerdienst weigeren.
De reden: (Micha 4:3) . . .En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.
In uw vraag geef je van weinig respect blijk voor de Naam van God.Er is maar één wiens naam Jehovah is. Jehovah's Getuigen zijn geen Jehova's!
Misschien zijn ze bang voor (mijn) honden???
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.