Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je opdringerige Jehova's het beste laten weten dat je niet van hun bezoek gediend bent en toch beleefd blijven ?

Toegevoegd na 1 dag:
Even een aanvullend vraagje: Bestaan er geen stickers zoals 'geen ongevraagd drukwerk' of 'aan de deur wordt niet gekocht' voor het weren van jehova's ?

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik ga de vraag sluiten. Het was een paar dagen de meest populaire vraag op GV: 49 antwoorden en ca. 150 reacties, waaruit mag blijken dat de kwestie leeft. Dit heb ik geleerd:
1. Zeg gewoon en beleefd dat je niet bent geïnteresseerd en herhaal dat zo nodig nog een keer. Dat was het meest gegeven antwoord
2. Als je wilt dat ze niet meer terugkomen vraag dan uit hun lijst te worden geschrapt. Dat doen ze meestal wel.
3. Als ze erg blijven aandringen raak dan een taboe onderwerp aan zoals dat jij of een fam.lid bent uitgetreden (al dan niet waar)

Dank voor alle reacties
Hanson

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
32.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger ging mijn vader meestal naar de deur als we ze aan zagen komen,die zorgde ervoor dat ze duidelijk zijn militaire uniform zagen hangen aan de kapstok, want ook dat mogen ze niet, in militaire dienst, dan waren ze snel weg, in hun ogen is een beroeps militair al haast niet meer te redden. Maar mijn ervaring is dat er veel veranderd is, waren ze vroeger veel dwingender en lieten ze zich niet afschepen met, 'geen interesse' tegenwoordig gaan ze gewoon weg als je aangeeft er geen behoefte aan te hebben. Als je het leuk vind om eens te discuseren over het geloof kan je ze best binnen laten, het zijn gewone mensen. Mijn broer studeerde theologie, die heeft heel wat met ze zitten discuseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog maar eens een leugentje rechtzetten:
Cornelius was een centurio(honderdman,beroepsmilitair) van de Italiaanse legerafdeling en gestationeerd in Cesarea, was de eerste onbesneden heiden die een christen werd (Han 10:1-48). Dit Bijbels precedent alleen al om te laten zien hoe Jehovah's Getuigen dienen te staan tegen militairen.
Eén van mijn beste vrienden die nu een Getuige is ,was vroeger para commando. Maar het moet gezegd, het zal nooit gebeuren dat een Getuige van Jehovah een andere vermoord,omdat wij legerdienst weigeren.
De reden: (Micha 4:3) . . .En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk leugentje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Janson
In uw vraag geef je van weinig respect blijk voor de Naam van God.Er is maar één wiens naam Jehovah is. Jehovah's Getuigen zijn geen Jehova's!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou weet ik nog niet om welk 'leugentje' de reactie ging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat respect is bij getuigen ook ver te zoeken hoor, aimeeTJE. Jullie slaan er ook maar een slag naar, met jullie YHWH-adonai combo. Medeklinkers YHWH aangevuld met klinkers van het woord adonai, ooit eens bedacht door mensen die de oorspronkelijke uitspraak van YHWH ook allang niet meer kenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam Jehovah is niet door Jehovah's Getuigen uitgevonden.Deze naam heeft eeuwen in zwang geweest in onze contreien. http://www.biblianeerlandica.be/php/stdpagina.php?naam=godsnaaminbijbels http://nl.kapaza.be/belgie/jehovah-bijbel-1762-losse-bladen-origineel-53828650.htm http://www.freewebs.com/valsegodenendemens/goddelijkenaam.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat jullie het bedacht hebben. Ik zei alleen dat iemand het ooit een aardig idee vond de klinkers van adonai toe te passen op de naam YHWH, waarvan de klinkers verloren waren gegaan. Mijn redenering is dus: als je het gebruik van een bepaalde naam voor God, of de naam Jehova voor andere zaken, onjuist en respectloos vindt, gebruik dan zelf de naam Jehova niet, want die is ook onjuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een link Jehova’s getuigen daarentegen gebruiken nog steeds Jehovah, en vinden dit zo belangrijk dat zij in hun Bijbelvertaling, de Nieuwe-Wereldvertaling, deze naam zelfs in het in het Grieks geschreven Nieuwe Testament toevoegen, terwijl het tetragrammaton in geen enkele Griekse tekst voorkomt. Hoewel de manuscripten zelf verloren zijn gegaan, bestaan er aanwijzingen dat er wel Griekse teksten hebben bestaan waarin het tetragrammaton in het Hebreeuws stond. Dit werd door de lezers aangezien voor het Griekse ΠΙΠΙ en dus uitgesproken als PIPI.[8] Omdat er zeer oude afschriften van de Septuagint, de Joodse vertaling van de Tenach in de Griekse taal, bestaan waarin JHWH voorkomt, denken zij dat de schrijvers van het Nieuwe Testament in hun aanhalingen van het Oude Testament dit tetragrammaton hebben overgenomen. http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH En nog heb ik geen antwoord op het leugentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leugentje is volgens aimeeTJE dat Jehova's niet afkerig tegenover militairen zouden staan, maar ze even graag als ieder ander zouden bekeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan andersom, oeps. De leugen is natuurlijk dat dat WEL zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hanson, bekijk mijn antwoord die ik al gegeven heb, daar staat een link bij waar je dat soort stickers kunt bestellen! Hier komt die site nog een keer: www.nietaandedeur.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, laat die mensen toch lekker hun rondje wandelen. Bovendien houden ze de schoenenindustrie op gang. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig al deze discussies... Nee, ik heb al zeker 35 jaar geen Jehova meer aan de deur gezien...
Misschien zijn ze bang voor (mijn) honden???
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
god , jehova , alla buda bestaan allemaal niet dus einde discusie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (49)

Als je zegt dat je niet wil praten gaan ze doorgaans wel weg. Maar je moet duidelijk zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melden dat je een uitgetreden Jehova bent. Jehova's mogen niet omgaan met ex-leden. Er wordt een rode bal achter je adres gezet en ze komen nooit meer langs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liegen is ook niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat écht zo? Jeetje, dat is erg. Je wordt dus gewoon verstoten dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Spreuken 12:19) 19 Het is de lip van waarheid die voor altijd stevig bevestigd zal worden, maar de leugentong zal slechts een ogenblik duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag is of dat in dit geval ook geld:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang dat ogenblik lang genoeg is om JGs bij je deur weg te houden, dan is het voldoende :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aimeetje heeft de vorige discussie verwijderd, werd het te heet onder je voeten?? Veroordelen naar anderen siert je niet hoor! Komt erg onchristelijk over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat is het proberen waard, maar de bijna alle Jehova's kennen elkaar, dus moet moet wel geluk hebben hoor dat ze er in trappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt niet wat BvW zegt. Mijn buren hebben dat geprobeerd, maar het werkt voor geen meter, ze gingen gezellig een praatje maken en vroegen waarom hij geen JG meer was. Dus de leugen zal niet lang stand houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat toch niet met een Jehova een praatje maken? Hoogtens stel je voor om z'n bijbel en folders ritueel te verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik praat eigenlijk liever met Jehova's dan met mensen die boeken verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik liever met geen van beiden
Beleefd blijven is wel aardig, maar je hoeft heus niet altijd heel vriendelijk te zijn.
Als zij heel opdringerig zijn, dan zijn zij ook niet vriendelijk, tenminste ik ervaar dat dan niet meer zo.

Ik zeg altijd gewoon: Het spijt mij (voor jullie), maar geen belangstelling!
Duidelijk.
Geen uitleg nodig.
Als ze toch aanhouden zeg ik: "Het spijt mij maar geen belangstelling!"

Deur gaat dicht.

Meestal helpt dat wel want een Jehova Getuige mevrouw vertelde pas nog op tv dat zij echt niet meer doen aan voeten tussen de deur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb tot nu toe alleen nog maar mijn eigen voet tussen de deur gehad, en heb toch wel veel verschillende mensen, met veel verschillende geloven aan mijn deurtje gehad :) +1 voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Mijn ervaring is dat ze eigenlijk helemaal niet opdringerig zijn, als jij zegt geen interesse te hebben, dan wensen ze je nog een prettige dag en dan zijn ze weer weg.
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's ook mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee toch? Het is toch niet alsof je zegeltjes bij de supermarkt spaart? Wat is dan de beloning bij die 1000 behaalde punten? Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een vriendelijk 'dank u wel, geen interesse' niet voldoende was. Misschien ligt het aan de overtuiging waarmee je het zegt.
Jehova’s Getuigen zijn er wèl op getraind, om mensen te overtuigen van hun gelijk, maar ze zijn er niet in getraind om b.v. hun voet tussen de deur te zetten. Ze zijn dus best vriendelijk en je moet altijd maar denken, dat ze ook maar worden gestuurd.

Meestal lukt het best, als je zegt dat jij een ander geloof hebt. Sommige Jehova’s Getuigen proberen dan nog even met klem aan te tonen, dat het JG geloof toch echt meer voordelen biedt, maar er zijn ook JG’ers die dan zeggen dat ze dat heel fijn voor je vinden.

Het belangrijkste is om konsekwent te zijn. Als je eerst zegt dat je niet wilt praten of discussieren, en later toch een beetje toegeeft, dan ben je de klos. Want dan sta je een dag later nog te discussieren, over wat de absolute waarheid is.

Toegevoegd na 1 dag:
N.a.v je toevoeging:
Er bestaan wel fun-stickers, met teksten als:
"Aan de deur wordt niet gekocht, en geloven doen we ook al".
Met excuses als een soortgelijke reactie al is gegeven.
Ik heb niet alle 24 reacties doorgespit. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das een leuke cartoon !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het op zich met je eens,
alleen de zin: ze worden ook maar gestuurd gaat niet op lijkt me. Ze hebben zelf voor dit geloof gekozen en gaan dus vrijwillig langs de deuren. Hoewel indoctrinatie zeker mee zal spelen... dat dan weer wel, maar dat geldt voor elk geloof, elke religie. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal, ik denk dat bij het ene geloof of religie indoctrinatie veel meer speelt dan bij het andere. Voor mij staat vast dat er bij JG flink geindoctrineerd wordt, en dat bij de wat meer "normale" kerken (PKN en RK) het wel meevalt. Mensen zijn daar veel vrijer, om dat te doen wat ze zelf goed vinden. In de PKN is een zekere stimulans oom ook vooral zelf na te denken, en niet zomaar alles klakkeloos over te nemen wat de dominee zegt. Een predikant of pastoor reikt je meestal iets aan, en wat je er precies zelf mee doet, daar ben je vrij in. Bij JG' ers is dat echt anders. Je bent verplicht de leiders te volgen in hun opvattingen, anders ben je al gauw het zwarte schaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien ik zelf een gereformeerde opvoeding heb gehad kan ik gerust zeggen dat je ook daar vanaf je geboorte geindoctrineerd wordt. Maar je hebt gelijk dat het bij de JG nog veel sterker is. Men noemt hen dan ook wel fundamentalisten.
Je hebt nooit gevraagd om hun bezoek, dus het is maar de vraag wie er beleefd is? Zij dringen tenslotte hun overtuiging op. Ik ben altijd heel snel klaar met verkopers en dit soort gasten aan de deur. Voor mij is altijd, wat ze ook te melden hebben "sorry geen interesse"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook heel veel problemen mee gehad. Ik was toen ik jonger was nogal verlegen en durfde ze niet echt weg te sturen. Maar ik ben inmiddels alweer 26 en ik ben ruim over mijn verlegenheid heen.

Als de Johova's langskomen, dan zeg ik altijd de waarheid. Ik ben altijd vriendelijk en beleeft. Ik zeg dat ik niet geloof en daar ook geen interesse in heb. Meestal wensen ze me een prettige dag, maar je hebt er heus wel een paar die je toch willen overtuigen. Ik zeg dan altijd nog 1x dat ik echt geen interesse heb en groet ze vriendelijk, daarna doe ik de deur dicht. Ze hebben bij mij nog nooit een voet tussen de deur gezet, dus ik weet ook niet of ze dat überhaupt zouden doen.

Beleefd blijven en eerlijk, das je beste tactiek. Veel sterkte ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, toen ik jong was had ik ook de ervaring dat de JG nogal imponerend zijn. Toch zijn ze wel veranderd met vroeger, of misschien ben ik wel veranderd. In ieder geval geef ik altijd aan niet geinteresseerd te zijn en eigenlijk alleen maar omdat er naar mijn mening geen echt gesprek mogelijk is. Hun antwoorden bestaan vrijwel alleen uit stukken bijbelteksten die ze uit hun context halen om zo hun idee te onderbouwen. En dat is hun goed recht natuurlijk, maar het is gewoon niet mijn manier. Sinds ik dat door heb zijn ze niet meer imponerend voor me. Ze zijn ook meestal vriendelijker dan vroeger, dus wens ik ze, nadat ik gezegd heb niet geïnteresseerd te zijn, nog een hele fijne dag verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mijn ook opgevallen dat ze zich normaal kleden. Vroeger stonden ze nog wel eens in iets dat op jute zaken leek en als ik ze dan zag, dan durfde ik de deur niet open te doen. Maar tegenwoordig kleden ze zich heel erg normaal.
Ik zal altijd beleeft tegen ze blijven, wat ze ook doen. Ook als ze niet willen luisteren, dan doe ik gewoon de deur dicht. Ik denk dat wij veranderd zijn en ik denk dat hun ook veranderd zijn. Ik denk dat ze iets vriendelijker zijn geworden en hebben geleerd dat nee nee is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt Daizy ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ze 1x bij me ex aan de deur gehad,was nogal duf en zei nogal nors: wat moeten jullie?wij komen jezus brengen,Ik zei tegen ze: nou dan hebben jullie lekker pech want die hangt om me nek,nou de groeten he mensen bam die deur dicht gegooid!
Ik heb me jaren geleden op hun zwarte lijst laten plaatsen zodat ze niet meer bij mij zouden aanbellen. Komen er toch nog JG-ers aan de deur, dan zeg ik dat ze hun lijst beter moeten nakijken. En nog een prettige dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van al deze soort uitvluchten raad ik u/jullie/ alle belangstellenden de volgende stappen aan

1) vraag de verkondiger vriendelijk maar nadrukkelijk of hij op de 'gebiedskaart' die hij of de groepsleider in z'n bezit heeft wil noteren dat je NIET meer bezocht wil worden, en dring hier op aan.
Indien je vriendelijk blijft zal hij dat, als je aandringt, zelfs in je bijzijn doen. Vraag hem om dit te mogen handtekenen, en er een kopie van te ontvangen.

2) Zeg hem/hun vervolgens dat dit je vaste besluit is, even vast als hun besluit om bloed te weigeren, en dat je bereid bent, net als zij, hiervoor te sterven.

3) Laat hen vervolgens weten dat, indien zij dit besluit van je niet respecteren, je hiermee naar de rechtbank zal stappen, en bewaar je kopij veilig.

In dat geval alleen ben je definitief van ons 'verlost'.

Toegevoegd na 2 dagen:
Deze suggesties zijn niet doeltreffend , en wel om de volgende bijbelse reden:
(2 Korinthiërs 2:17) 17 [Wij,] want wij zijn geen venters van het woord van God zoals vele mensen, maar als uit oprechtheid, ja, als door God gezonden, onder het oog van God, in gezelschap van Christus, spreken wij.

Geen enkele ware Getuige zal zich laten 'binden' zolang u niet ondubbelzinnig uw standpunt bekend maakt, en nog van enige twijfel blijk geeft of er verwarring blijft bestaan door 'dubbelzinnigheid want hij heeft meer aan één uitspraak als de hier bovenvermelde geïnspireerde raad, dan duizend of nog meer stickertjes. Zelfs alle stickers van de wereld vormen, geen voldoende hoge muur om ons 'sprinkhanenwerk' (Openbaring 9:1-11) tegen te staan.

De 'auteur van de aan ons toevertrouwde 'opdracht tot verkondigen' zegt zelf over het niveau van 'bescherming van zijnentwege waarin we vertrouwen:
(Jesaja 54:17) 17 Geen enkel wapen dat tegen u gesmeed zal worden, zal succes hebben, en elke tong die tegen u zal opstaan in het gericht, zult gij veroordelen. Dit is de erfelijke bezitting van de knechten van Jehovah, en hun rechtvaardigheid is van mijnentwege”, is de uitspraak van Jehovah.

Hoe spitsvondig ook, hoezeer u ook druk zult blijven uitoefenen, niets kan ons van het tot een goed einde brengen van onze toewijzing welke we op ons genomen hebben om 'het goede nieuws van Gods koninkrijk op de gehele bewoonde aarde te prediken, met succes weerstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon met het bekende afgezaagde zinnetje "Nee dank u geen belangstelling".Dan heb je ze netjes te woord gestaan en houd je de eer aan jezelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dank u geen belangstelling, is volkome duidelijk, toch.
Er is géén belangstelling, hoe duidelijk kan je zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Geen belangstelling, nu niet en nooit niet." Is dat duidelijk genoeg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Darts, wat jij aangeeft is gewoon het opdringen van jullie normen.
"Nee, geen interesse" is al een definitief standpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dartparadis, je doet net alsof je een van Jehovahs getuigen bent. Maar aan je manier van typen, met name in andere vragen, zie ik zo dat jij er geen bent. Spraak daarom aub niet met; dan komen WIJ de volgende keer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Kristal, het is hun overtuiging toepassen op anderen die die overtuiging niet delen. Daar klopt zeker iets niet. @Twigg: toch is hij er een. En jij?
Bij mijn tante staat aan de deurbel geschreven '
'geen geloof verkondigingen'.
Het helpt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sticker bij je deur plakken met NEE - NEE
(en dan voor geloofsovertuigen aan de deur)

zie ook de site:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag de persoon/personen vriendelijk of ze niet meer bij je willen komen.

Maar het is nog maar de vraag waarom ze komen. Doen ze dit echt uit geloofsovertuiging? Of:
Ik heb ook wel eens gehoord dat Jehova's 3 punten krijgen als ze met iemand aan de deur praten en 5 punten als ze bij iemand binnen mogen komen.
In totaal moeten ze ongeveer 1000 punten hebben.
Tja...
Misschien doen ze het daar wel om. Vraag het eens waarom ze nu eigenlijk komen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen dat je hun accepteert zoals zij zijn, maar zelf niet op prijs stelt als ze aan de deur komen. Ik wens jullie wel een fijne dag en veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eigenaardige is dat ze naar mij toe nooit opdringerig zijn.
Als het mij niet uitkomt. geef ik dat aan.
Misschien dat het helpt als je rustig aangeeft geen prijs te stellen op hun bezoek.
Doe je dat geagiteerd dan kunnen ze dat misschien opvatten als dat je in geestelijke nood verkeert.
Vanuit hun filosofie heb je dan dringend hulp nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien er bij ons iemand aan de deur komt om een product aan te bieden, (om het even wat) dan maken wij daar wel of geen gebruik van.

Wij geven duidelijk aan of wij wel of geen gebruik maken van de aangeboden diensten.

Het getuigd van goede manieren om beleefd en hoffelijk te blijven.

Met betrekking tot de aanbieders mogen zij zich bij ons
even opwarmen, het toilet bezoeken of een kop koffie of thee nuttigen.

M.b.t. Jehova,s Getuigen zeggen wij dat wij onwrikbaar vasthouden aan ons geloof en ook het hunne respecteren.

Als men een lijst zou maken met 1000 ergernissen,
dan kwamen de Jehova,s Getuigen bij ons daarin niet voor.
(zelfs niet als de lijst groter is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooi filantropisch antwoord.+
Ik heb je laatste tien jaar niet meer met opdringerige JG te maken gehad. Ze zijn altijd beleefd. Als je tegen ze zegt dat een volgend bezoek niet meer op prijs stelt, noteren ze dit en komen ze niet meer langs. Je kunt ook een bordje met een dergelijke tekst naast je voordeur hangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag hen of ze gelukkig zijn in hun geloof..en natuurlijk zeggen zij altijd 'ja'..

Daarna zeg ik dat ik gelukkig ben in het mijne en dat ik graag zou zien dat ze mij hun geloof niet opdringen.

Dat doe ik immers ook niet bij hen..

Als ze dan niet vertrekken willen..vraag ik of ze wellicht wensen dat ik mijn woorden iets grover toelicht..

Maar dat laatste wenst men doorgaans niet van mij en dus vertrekken zij daarna..

Netjes en beleefd afgewimpeld..heet dat..

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die minnetjes?
Ik vind het een goede oplossing.
Toen ik nog in Amsterdam woonde aan de gracht in 'n benedenhuis ,werd er op 'n zondagmorgen vrij vroeg aangebeld . Ik liep nog in m'n blootje, deed de deur open en daar stond 'n man met 'n jongedame .Ik dee de deur nog wat verder open , en vroeg "waarmee kan ik U van dienst zijn " ? Zij richtten beiden hun blik ten hemel , stamelden iets en liepen met de hand voor hun ogen verder .Ik had 'n hele beroemde Nederlandse op bezoek , en die ligt nu nog in 'n deuk . Ik heb 'n slechte aantekening in hun register gekregen , want er is nooit meer iemand van de J.G. aan de deur geweest. Dit bleek dus absoluut de beste manier te zijn .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar om je nou direct uit te kleden als ze aanbellen. Das ook zo wat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , Biertje , maar IK liep nog in m'n blootje .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip! Ik stuur volgende keer ook m'n dochtertje in haar blootje naar de deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biertje , dit moet ik toch nog even zeggen . Je moet zo'n kijkgaatje in de deur maken . Dan zie je wie er is , roept door de gesloten deur "'n ogenblikje .Ik kom bij U " Dan kan je alsnog je kleding aanpassen ".
Waarom zou je beleefd blijven als hun de opdringers zijn, of opdringen beleefd is. Je begint eerst te antwoorden dat je geen interesse hebt in het Jehova geloof. als hun zo ON-beleefd zijn te blijven doorgaan zeg je gewoon nog een keer dat je geen interesse hebt en doet gewoon aanstalten je deur dicht te doen. Als ze dan nog door blijven gaan en het ON-fatsoen hebben een voet tussen de deur te doen hoef je niet beleefd te blijven maar mag je de deur gewoon wat harder dicht duwen hoor al doen ze zichzelf pijn. Je hoeft niet alles te pikken van mensen, Je hebt ze je antwoord laten weten en wie niet wil luisteren moet maar voelen helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat jij op dat moment de wijste moet zijn, wat jij zegt staat gelijk aan eerwraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerwraak? Een mens moet NEE kunnen accepteren, dat doe je door dan gewoon te zeggen: "Jammer, tot ziens dan!" Dan moeten ze niet voor mijn deur door blijven drammen!
Het idee dat jehova's de voet tussen de deur doen is wel een beetje achterhaalt.Ik kan me niet voorstellen dat er nog echt opdringerige jehova's zijn.
Zodra je duidelijk en beslist zegt dat je niet van het geloof gediend bent gaan ze zeker weg.Ooit komen ze wel weer terug maar je zegt gewoon hetzelfde, dit moet toch echt voldoende zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere verkondiger krijgt meermalen te horen op 'dienstvergaderingen ' dat men strikte beleefdheid in acht dient te houden.
Ik vraag mij af waar men dit verhaaltie van voet tussen de deur nog vandaan haalt. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor bij ons gaat het voetje er gewoon tussen en wanneer dat gebeurt zijn ze over de lijn gegaan en komt dat voetje opeens heel erg knel te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nick, is dat niet hetzelfde als wat Dubossies zei en wat jij eerwraak noemt?
ja niet open doen of zeggen dat je zus uit de jehova's is gestapt werkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitprinten op maat snijden en op je deur plakken. :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
(plaatje aanklikken upload werkt niet best)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt goed, zijn ook deze versies online te bestellen dat jij weet? Dit klinkt namelijk nog beter dan de versies die ik online heb zien staan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze wil ik ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg de mormonen toe (ik zie ze steeds vaker en ze zijn net zo irritant) en ik zie een gat in de stikker markt... In Kingsize formaat als dat kan.
Heb iemand aan de deur gehad en heb ook gezegd dat ik geen bloed wil weigeren indien ik dat zou hebben gedaan zei ik hun stond ik hier nu ook niet met hun te praten. toch zeiden ze me geloof je in anderen dingen buiten het bloed ontvangen of geven.
Ik zei ik geloof in veel maar als ik met 1 punt niet akkoord
ben kan ik moeilijk met het geheel aanvaarden. Toch gaven ze me een boekje mee die ze over enkele weken terug gingen komen halen. Ik zelf heb het ook gelezen want sta voor alles open en heb interesse in alle religie.
2 weken later kwamen ze het ophalen en gaf hun het boekje mee en zei van sorry mij ga je niet hebben als volgeling. Mijn vriendin kwam buiten die totaal tegen de jehova is en liet dit duidelijk blijken ze gingen weg en gisteren stonden ze na 6 maand weer voor de deur.
Kijk ik heb er niet echt problemen mee volgende keer zou ik ze zelfs binnen laten en een gesprek mee voeren beetje ervaringen delen. Maar moet wel toegeven indien je nee zegt toch weer op een bepaalde dag aan je deur staan. Dus ben je vriendelijk of onvriendelijk ik weet het niet wel effect het is en wat beter is. Ik zou dus altijd zeggen blijf vriendelijk en vraag hun uitdrukkelijk dat ze de volgende keer niet willen komen.

Groeten Ritchie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze sticker zou moeten werken denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is wel grappig, maar wat moet de linkerhand zonder de rechterhand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist wel dat al die huis-aan-huis bladen van de duivel moesten zijn, al die arme bomen er voor kappen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje provocerend niet? En je weet niet half wat je zegt met deze sticker.
Je zegt dus JA tegen alle geweld/verkrachtingen/misleidingen/omkoperij/hoererij/haat enzovoort...
(-) van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog maar te bedenken of dat laatste werk van de duivel is. In mijn ogen is dat gewoon mensenwerk, niks geen verantwoording afschuiven naar een of andere carnavalsfiguur met bokkepootjes. Ook al is het wat extreem, natuurlijk wil chris1978nl dat er niet mee zeggen, en ik vind het kortzichtig van je als je dat zomaar aanneemt.
Ik heb zelf nog niet van die stickers gehoord maar net waren er bij ons aan de deur jehova's als je gewoon vriendelijk zegt : sorry,ik heb geen interesse heb je kans dat ze weggaan zeg het dan nog 1 keer vriendelijk vaak hebben ze dan wel door dat ze niet aan het goede adres zijn om hun verhaal te vertellen hebben ze het dan toch niet door dan kun je het best zeggen doei en lopen ze niet weg? dan zou je toch echt de deur dicht moeten doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25jaar geleden heb ik netjes gevraagd of ze mijn adres uit hun bestand wilde verwijderen,omdat ik al een geloof had, dat hebben ze gedaan,en zich al die jaren ook aan die afspraak gehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of ze deel uitmaken van de 100 uitverkorenen. De Jehova's geloven er in dat op een dag de wereld ten onder gaat, en dat er 100 mensen het overleven. Maar daar mogen ze niet over praten.

Begin er één keer over, en ze komen gegarandeerd nooit terug. Ik heb ze al zo'n 7 jaar niet meer aan huis gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef eens een link aub waar je uw bewering kunt staven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het zijn er 144.000.
bron: bijbel - Openbaringen 7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
144.000? Lijkt mij behoorlijk onwaarschijnlijk. Lijkt me een behoorlijke dagtaak. Toch heb ik constant zo'n gevoel dat al die JG's op dat duimpje omlaag drukken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt nog knokken voor een plekje met de JG's onderling dan.
Als je beleefd zegt dat je geen interesse hebt of zal krijgen, dan zetten ze je op het "overtuig me niet" register en slaan ze jou deur de volgende keer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is zeggen dat je geen belangstelling al voldoende! Maar je zou je ook eens kunnen vragen waarom ze zo vaak langs komen soms kan het begrip van een zaak voor opheldering zorgen waardoor opdringerig veranderd in intresse

ieder mens neemt namelijk de beslissingen in zijn leven naar de informatie die hij op dit moment bezit

zo dacht men vroeger dat de aarde plat was en als je dan tegen mensen had gezegt dat de aarde rond was zouden ze dat ook opdringerig hebben gevonden maar nu zijn we blij met die informatie die we nu bezitten want dan kunnen we verder varen met ons bootje en hoeven we er niet bang voor te zijn dat we er af vallen

dus het tot je nemen van informatie is altijd goed
mischien zou je eens een keer kunnen luisteren naar wat ze te zeggen hebben (mischien is de aarde toch rond)

in ieder geval succes met je beslissing op dit forum heb je genoeg informatie die je kunt overdenken daarbij mischien wel in acht nemend dat men de boodschap die Jezus bracht ook opdringerig vonden ze hebben hem zelf daarvoor ter dood gebracht is dat ook niet wat Jezus volgelingen zouden ondervinden tegenstand en lijden

groetjes mealycook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ooit eens de discussie met ze aangegaan. Gewoon op een heel normale vriendelijke manier. Maar toen ik ze vertelde waar ik nog `t meest in geloofde, reincarnatie, gidsen, engelen, entiteiten enz......, wisten ze niet hoe snel ze weg moesten gaan. Ik stond echt compleet verbaasd ze na te kijken!! Geen gedag, helemaal niks! Weg, foetsie!! Nog net niet rennend! Alsof ze zelf een geest hadden gezien. En ik was in de veronderstelling dat we een heel leuk gesprek hadden. Dus, begin ook eens spontaan over dat soort onderwerpen.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan de minner zich even uitleggen??????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zóu een JG kunnen zijn, maar ach, wie het ook is, onbewust bemint iemand je.
Trek je er maar niets van aan, minnen zonder uitleg zijn nietszeggend.
+1 van mij
Ik heb gezegd dat ik liever zelfstudie doe, en uiteindelijk zijn ze dan ook niet meer teruggekeerd.
Groetjes,
Kristof
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stickertje op de deur met als text: geen gezeik van jehova's in deze wijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zo grof?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dit al grof vind wees dan blij dat ik mijn andere opmerkingen er niet bij heb geplaatst want ik ken er nog veel meer en ja nog veel groffer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik je gemeld hebben
wel, ik heb er persoonlijk niet zo een grote weerstand tegen. als ik tijd heb doe ik een praatje en dan laat ik weten dat ik niet van plan ben me te bekeren. soms zijn die praatjes best interessante discussies.
mijn zus is ook getuige en wij hebben al jaren dergelijke discussies. ik leer daar veel van bij, maar ben na 20 jaar nog altjid niet van plan om lid te worden van de getuigen. misschien is zij bij een "goede" groep gekomen, maar in ieder geval is zij in positieve zin veranderd sinds ze getuige is : liefdevoller, socialer, rustiger...
ik ben ook bij haar dus ten rade gegaan met je vraag en zij zei dat je bij opdringerige getuigen gewoon naar de koninkrijkzaal kan bellen of mailen en doorgeven dat je lastig gevallen wordt. dat zou volgens haar niet de bedoeling zijn : als mensen niet geïnteresseerd zijn moeten z eje met rust laten. sommige broeders en zusters schijnen dat er moeilijk mee te hebben, en als dat bekend is worden die op het matje geroepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Stalcky
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als je exgetuige bent gaan je ogen eindelijk open. Het is ook erg moeilijk om het geloof uit te gaan, want je weet dat je familie die er nog in zitten je laten vallen als een baksteen. (erg onchristelijk) Je begint dan weer opnieuw, moet nieuwe vrienden maken en je beseft dan dat je altijd onmondig was, want alles werd voor jou besloten. Had je eigen gedachten dan werd dat direct de kop ingedrukt. Boeken van exgetuigen mochten ook niet worden gelezen
Vraag ze volgende keer gewoon Waarom ze langs de deur komen. Ze zullen je dan zeggen waarom, daarna kun je zeggen dat je geen interesse hebben, maar na een jaar of half jaar zullen ze nog eens komen om te kijken of je nog steeds ongeïnteresseerd bent. Het is niet om je te bekeren, alleen om de "goede ervaringen" te delen met mensen, zodat ze ook een gelukkig leven kunnen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ik ben ongelovig/ik heb een ander geloof/ik heb geen interesse' moet eigenlijk genoeg zijn. Aardig van je dat je beleefd wilt blijven, maar zij komen ongevraagd en (sommige) blijven doorzeuren tot je de boekjes hebt gepakt en hebt beloofd ze door te lezen. Is dat dan beleefd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is flauw te minnen en geen reactie te geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
Gewoon een sticker makenen ter hoogte van de bel hangen: liever geen Jehova-bezoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ofwel hen meteen de deur wijzen, of je kunt hen ook iets van interesse tonen, en dan later zeggen dat je niet meer geinteresseerd bent, dat je je weg gevonden hebt in dit "aardse leven".....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze zeggen 'Ik kom Jezus brengen' moet je zeggen: "Zet 'm daar maar neer" Werkt bij mij altijd, misschien een beetje aan de grove kant, maar ik ben niet van die opdringerige mensen. Ik bepaal zelf mijn geloof wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste methode is al hun drukwerk en boeken aan te nemen en in de brievenbus te laten werpen, zoveel mogelijk. Ze betalen deze lectuur namelijk uit eigen zak.

Als we met zijn allen alles aannemen, zal het uiteindelijk vanzelf ophouden.

Maar dat zou wel gemeen zijn ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag!
zeg: ik ben niet geïnteresseerd ik ben al lid van -de katholieke kerk bijvoorbeeld-
blijf wel beleefd maar je hoeft niet aardig te blijven als zij dat ook niet zijn.
zeg mischien ook
dat wat oe geschiedt doet dat ook een ander niet (of zoiets)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Mattheüs 7:12) ... Alle dingen dan die GIJ wilt dat de mensen voor U doen, moet ook GIJ insgelijks voor hen doen; dit is trouwens de betekenis van de Wet en de Profeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemd iemand die beweert lid te zijn van een kerk maar promoot dat je niet aardig hoeft te zijn als zij dat ook niet zijn terwijl jezus het had over andere wang of zo of heb u vijanden lief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik nog eens een goed Bijbel citaat. Mag ik hieruit concluderen dat je het een fantastisch idee vind als ik zo in het weekeinde 's ochtends vroeg na je nacht dienst langskom met een kopie van the Origin of Spiecies en atheïsme kom promoten?
Jehovah's Getuigen hebben een eigen jargon. Een soort hoogdravende taal, doorspekt met bepaalde uitdrukkingen, die de 'gewone' burger niet zo goed verstaat. Ze zijn behoorlijk gehersenspoeld, zoals ook ik jarenlang was! Vandaar mijn bijdrage om deze schadelijke manier van denken geen voet aan de grond te geven. Eén belangrijk kenmerk van een JG is, dat hij niet kan luisteren, ze zijn niet wezenlijk geïnteresseerd in jou, ze doen alsof. In feite gaan de meesten van hen met tegenzin 'in de velddienst'(zoals dat heet), ze moeten aan een aantal uren voldoen en aan het eind van de maand hun 'verkondigersbriefje' inleveren. Verder hebben de 'enthousiasten' onder hen, een akelige, betweterige houding, waarvan ze zichzelf vanwege de hypnose niet bewust zijn. Hun tijdschriften zijn met negatieve feiten geladen en wijzen naar de tijd dat 'Gods Koninkrijk' alle problemen zal oplossen door de 'goddelozen'(alle niet- Jehovah's Getuigen) te vernietigen. Bijgevoegd een video, helaas alleen in het Engels, kijk hem anders even met iemand die het kan vertalen als je deze taal niet machtig bent. Je kan wellicht met deze info iemand bevrijden, voordat ze hun familie en vrienden de rug toekeren en inruilen voor hun zgn 'broeders en zusters'. Ik wens jullie wijsheid toe en een gevat antwoord!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ik heb geen interesse in een gesprek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deur open met de hond naast je en zeggen dat je geen interesse hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dieren zijn socialer dan hun baasje.
Sommige baasjes blaffen luider dan de hond.
Kritische vragen over de bijbel vragen is ook vaak leuk om te zien hoe ze reageren...
Zoals als adam en eva voorvaderen van alle mensen zijn zijn wij een resultaat van inteelt is dit niet door god verboden?
Er is een bod gij zult geen beeltenis schepen waarom kennen wij jezus dan als een man met baard en lang haar dat is toch een beeld dat van hem is gevormd?
Waarom wil god dat goede mensen dood gaan? Wat als je dood gaat en jahova bent geweest en je komt niet in de hemel? Etc etc etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn mening is dat mensen beleefdheid vaak verwarren met niet zeggen waar het op staat.
Mensen zullen wanneer ze iets gedaan willen krijgen altijd doen alsof je 'onbeleefd' bent tenzij ze je toch echt eerst een tijdje behoorlijk hebben kunnen jennen.
Dus je kunt kiezen.
Dat laatste, of je zegt gewoon zonder woede ofzo in je stem alsof het de normaalste zaak van de wereld is: 'ik ben niet geïnteresseerd in jullie verhaal' en doet de deur dicht.
Assertiviteit heet dat.
Wat die stickers betreft, wat dacht je van 'geen jehova's'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat me op hun lijst zetten van niet meer aanbellen, ook niet na een paar jaar nog eens proberen. Ik woon er nog steeds...
Ze sputteren dan een beetje tegen, maar ik weet dat die lijst bestaat.
Wel krijg je dan altijd een vuile blik van ze als ze langs lopen, maar dat doet geen pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zeggen dat je bloeddonor bent..is ook zeer tegen hun geloof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg gewoon dat je moslim bent ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de volgende keer vriendelijk aan een Jehovah's getuigen vraagt of je op een lijstje gezet mag worden om niet meer bezocht te worden doen ze dat. Misschien dat ze over 2 jaar weer eens bij je komen of te vragen of je nog steeds zo over denkt. Klaar!!!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding