Atheisten beweren geen kerk te hebben en geen geloof te zijn, wat is dit dan: "First Church of Atheism"?
http://firstchurchofatheism.com/
"The one thing binding every FCA minister is his or her belief in science, reason, and reality"
En hier wordt toch echt gesproken over Belief, Geloof dus.
In Nederland lijkt het woord geloof in combinatie met Atheïsme taboe dus vraag ik alleen of Amerikanen dat anders zien.
Is er een verschil tussen Amerikaanse Atheïsten en Nederlandse Atheïsten? Lopen ze hier achter of zit er een andere filosofie achter, een andere stroming binnen het Atheïsme?
Nu maken Atheïsten op dit forum duidelijk dat er geen stromingen zijn binnen het Atheïsme dus hoe moet men de Amerikaanse variant zien, of hoe ziet men die?
His faith in god.
He believes in science.
He has faith in god. Krijg nou wat, dat klinkt allemaal lekker! Overigens is 'belief' een onderdeel van 'faith'. Maar dat wil niet zeggen dat waar 'belief' is, ook 'faith' is. De twee termen zijn geen synoniemen.
Mij hoor je niet beweren iets zeker te weten, dus geloof ik in ..... in elk geval mezelf.
Jullie zijn zo zeker van je zaak dat het boven geloof uitgaat, een soort fundamentalisme.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.