Waarom schiep God ook een duivel?
Als God almachtig is, laat die hem toch gewoon verdwijnen? Als ik me niet aan de 10 geboden houd o.a., zoals eerbied voor mijn ouders moet ik maar voor altijd branden in de hel. Kan God niet een sanctie bedenken die niet voor eeuwig geldt? Iets meer humaan, want God houd toch van alle mensen? Een God die naar zijn eigen evenbeeld de mens creëert en er volgens een potje van maakt, is geen 'slimme God'. Als wij zijn evenbeeld zijn, heeft God dus ook duistere kanten.
Als Lucifer al een afvallige Engel was. God stond toch aan de begin status? Voor God waren er toch geen Engelen?
Ik zie weer veel reacties van gelovigen die zeggen dat ik het maar niet te letterlijk moet nemen. Dus de bijbel is fictie en non-fictie door elkaar heen? Of het is allemaal symbolisch bedoelt? Jezus liep dus niet over water en genas geen blinde en veranderde water niet in wijn? Of dat toch maar weer wel. Ik snap jullie geloof niet.
Die verhalen van jullie over vrije wil, wat een onzin. Als je dus iemand schept en geeft hem vrije wil, dan ook maar de vrije wil op te doden te verkrachten te stelen etc. Wat ben je dan een slechte schepper in mijn ogen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.