Wat houdt atheisme in?
Op heel veel plekken op het internet zie ik de definitie van atheisme als "het niet-geloven in een god" of "het niet godsdienstig zijn" of iets dergelijks.
Maar mijn godsdienstleraar zegt dat atheisten godsdienst bestrijden, omdat volgens hen God een gevaarlijke projectie van het menselijk brein is en de mensen alleen maar zwak en onderdanig maakt....
Volgens mij is dat alleen echt niet waar. Sommige atheisten kunnen zo extreem denken, maar dat is dan toch niet meteen Het Atheisme?
Maar daar antwoordde hij weer op dat vroeger atheisme betekende "niet geloven in god" Maar dat het later de betekenis heeft gekregen van anti-theisme.
HIj zei ook dat hij met theologische opleiding een betere bron was dan wikipedia....
En ik ben het ook met jullie eens, ik vind dat iedereen mag geloven in wat hij/zij wil als diegene daar gelukkig van wordt. Maar het belangrijkste is - wat je ook gelooft - dat je gewoon "een goed mens bent". En of je dat nou doet om in de hemel te komen of om god blij te maken of gewoon voor jezelf maakt mij geen sikkepit uit :) Ik doe het voor mezelf. En daarom ben ik volgens mij een atheist, ook al bestrijd ik Godsdienst niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.