Hoe kan je socialer worden en vrienden maken?
Hoi.
Ik ben een meisje van 16 en dit klinkt misschien raar, maar ik heb niet echt vrienden. Vanaf groep 1 tot groep 8 ging het goed en had ik best veel vriendinnen. Toen ik naar de middelbare school ging moest ik scheiden van me vriendinnen en is ons contact daardoor verbroken.
Sinds klas 1 ben ik maar met 1 persoon gaan optrekken tot aan vandaag, klas 4. Dom eigenlijk, in klas 1 moest ik juist vriendinnen maken Maarja. Natuurlijk heb ik wel nog 3-4 andere meiden waarmee ik weleens praat in de klas, maar dat is meer een klasgenoot dan vriendin en zij lijken ook niet geïnteresseerd te zijn in mij.
In de klas ben ik ook altijd de rustige en stille en trek ik niet met veel mensen op maar zij hebben daar ook geen behoefte aan. Voor de rest heb ik nog 2 vriendinnen buiten school in me straat. In totaal dus 3 echte vriendinnen waarmee ik omga, maar ik zou het leuker vinden om wat socialer te worden en meer een vriendengroepje te hebben van bijvoorbeeld 5/6
personen.
Mijn vraag nu is, hoe kan ik meer vrienden krijgen, of beter gezegd: socialer worden? Moet ik misschien een sport gaan doen, bepaalde plekken bezoeken etc? Want ik voel me momenteel echt heel eenzaam en het voelt voor mij alsof het aan mij ligt terwijl ik weleens denk bij mezelf: maar ik kan best leuk zijn en je kan urenlang met mij kletsen?! Ik heb echt geen verschil met die ‘populaire meiden’ op school met 50 vrienden..
Liefs mij, en alvast bedankt!
Toegevoegd na 1 minuut:
*tweede alinia:natuurlijk heb ik wel nog 2 andere meiden(..)
Van echte vrienden bestaan er geen twaalf in een dozijn. Echte vrienden zijn zeldzaam
https://muzikum.eu/nl/123-253-37939/andre-van-duin/een-echte-vriend-songtekst.html
https://gedichtendagspt2013.wordpress.com/2013/02/15/vriend-toon-hermans/ Als jij drie echte vriendinnen hebt en zelfs nog twee andere meisjes die je kennissen kunt noemen, is dat echt héél veel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.