Is het normaal dat je partner niet Oud en Nieuw met je wilt vieren?

Over een paar dagen is het Oudejaarsavond. Mijn vriend en ik zijn al bijna een jaar samen. Ik hoopte deze avond met hem door te brengen. Mijn vriend ziet dit anders: hij wil deze feestdag met zijn vrienden vieren.

Ik vroeg aan hem of hij het niet met mij wil vieren. Hij had er niet zo over nagedacht, zei hij. ‘Je mag ook wel komen, maar dat moet je zelf weten. Maakt mij niet uit.’

Misschien ligt het aan mij en ervaar ik het als pijnlijk.
Ik vind het lastig. Want eigenlijk zegt hij: ‘I don’t care of je bij mij bent. Als ik maar met vrienden ben.’

Ik twijfel of ik moet gaan of niet.

2 jaar geleden
in: Relaties
4.9K
Amadea
2 jaar geleden
Zijn jullie de Kerstdagen wél bij elkaar geweest? Dan lijkt het mij wel normaal dat hij de jaarwisseling met vrienden wil doorbrengen.
Katja123
2 jaar geleden
@Amadea We zijn wel 1 avond samen geweest met kerst.
Ritsuka
2 jaar geleden
Hoe oud zijn jullie? Op jongere leeftijd wil je sneller feesten met vrienden.
Katja123
2 jaar geleden
Leeftijd:
Ik 21, hij 27
Pieterke
2 jaar geleden
@Katja123:
"Hij had er niet zo over nagedacht, zei hij. ‘Je mag ook wel komen, maar dat moet je zelf weten. Maakt mij niet uit".
Het interesseert hem dus niets of jij wel of niet bij hem bent. Denk eens goed na of je wel met iemand die dit zegt verder wil.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik vind het niet normaal en zeker niet op deze manier. Wat een hork bah...

Antwoorden (1)

Nee. Voor veel mensen betekent de jaarwisseling een moment om met geliefden en vrienden af te sluiten en het nieuwe jaar te verwelkomen.
Als je vriend dit niet met jou wil vieren, betekent dat doorgaans dat je niet tot deze kring behoort. “Als ik maar met vrienden ben” is wat dat betreft veelzeggend.
Je zou hem kunnen voorleggen dat het lijkt of hij jouw aanwezigheid niet op prijs stelt en dat dit pijn doet. Hopelijk is er sprake van miscommunicatie.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die echt van je houdt (neem ik aan) zich zo gedraagt.
Toegevoegd op 30 december 2021 12:27: tekst