Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is gebruik qua reageren via Whatsapp?

Wat is gebruik qua reageren via Whatsapp als het gaat om beantwoorden/afsluiten van berichten van 'een (hiërarchische) meerdere'? Met vrienden/familie heb ik daar geen last van, maar als een 'hiërarchische meerdere' een bericht stuurt, dan vind ik het moeilijker dan qua bellen om te reageren (verschil privé - zakelijk). Ik heb vaak het gevoel dat ik arrogant overkom op de ander en/of het laatste woord wil hebben -maar ik stuur meer een 'Ok./Prima.' of een duimpje terug als kennisgeving dat ik het gelezen heb.

3 jaar geleden
in: Relaties
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Geef dezelfde reactie als die je ook mondeling zou geven. Als je dan met een uitgebreide(re) zin zou reageren, zou het ook netjes zijn dit per whatsapp te doen.
Wat dat betreft kan alleen een duimpje wat te kort zijn.

Maar het hangt ook van de bedrijfscultuur af. Vaak is er nauwelijks sprake van een ‘meerdere’ en spreekt iedereen elkaar gewoon met jij aan, als een gelijke. Dan heb je meer vrijheid te reageren zoals je wilt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Om een appgeprek vriendelijk af te ronden gebruik ik vaak een icoontje.
Denk aan het duimpje omhoog, pijltje met 'top' er onder, of zwaaiende handjes.
Je hebt dan letterlijk niet het laatste 'woord' terwijl je wel een afsluiting aangeeft.

Overigens is whatsappen, in mijn ogen, sowieso een informele gespreksvorm. Ook een meerdere zal daar niet snel officiële berichtregels verwachten of hanteren.
(Lees meer...)
Inekez1
3 jaar geleden
pijltje omhoog met top = scroll omhoog en lees even opnieuw bovenstaande berichten want kennelijk heb je iets over het hoofd gezien of ben je alweer vergeten. Althans, dat is de gebruikelijke betekenis van dat pijltje bij mensen (zowel werk als prive) waar ik zoal mee whatsapp. Kan raar overkomen als je daarmee afsluit. Kennelijk bedoel jij het letterlijk als het woordje top (in de zin van: top idee, gaan we doen!) De zwaaiende handjes worden door sommigen opgevat als Doei. En dan in de betekenis van: Ja doei / ja daaaag / dikke vinger, dat ga ik dus echt niet doen! Het gebruik van icoontjes ipv tekst is niet in alle gevallen even handig. Het kan tot rare misverstanden leiden. Lijkt me juist bij een leidinggevende op het werk niet handig.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
@Inekez1
Net als gewone woorden moet je ook icoontjes in hun context plaatsen.
De betreffende leidinggevende is niet gek en snapt heus de bedoeling wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding