Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een soa (hpv) krijgen van mijn vriendin terwijl wij al 5 jaar samen zijn.?

Kan ik een soa (hpv virus) krijgen van mijn vriendin terwijl wij al lang samen zijn of kan het ook anders overgedragen worden? Of zal dit betekenen dat er word vreemdgegaan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het HPV virus is een van de makkelijkst overdraagbare seksuele aandoeningen.
Die kan uiterst makkelijk via non-seksueel contact, of via handdoeken worden overgedragen.

Het kan dat er wordt/is vreemdgegaan.
Dan moet je nagaan of je vriendin:
-Vaker alleen of met vriendinnen uit gaat/ging
-Soms of vaker bij een vriendin blijft/bleef slapen.
-Regelmatig moet/moest overwerken.
Plus nog een aantal andere in Bron2 die op mannen slaat, maar ook voor vrouwen geldt
Als ik jou was, zou ik onverwacht aan de vriendin vragen of je haar telefoon mag door zoeken omdat je nu twijfelt aan haar trouw.
Deblokkeert ze haar telefoon direct en laat ze die door jou nakijken, dan zou ik me niet ongerust maken.
Komt ze met smoezen om dat niet te doen, dan weet je genoeg.
5 jaar geleden
Grofweg zegt men dat bij HPV er 2 - 3 jaar de incubatieperiode kan duren. En blijkbaar daarna er nog eens tot 12 jaar over doen voor een uitbraak.
In sommige gevallen doet het immuunsysteem zijn job.
In andere gevallen gaat het een tijdje inactief in het lichaam blijven. In dat geval heb je er geen last van maar kan het wel doorgeven.

Nu zijn er wel meer dan 150 soorten HPV. Welk soort exact ze heeft weet ik niet.
Daar moet je eens met je arts over praten.
---
Over de trouw in je relatie kan ik niet veel zeggen.
Het zou kunnen dat ze iemand anders heeft.
Maar het zou ook kunnen dat ze eens na het zwemmen een handdoek deelde met een vriendin die het heeft.
Toegevoegd op 13 maart 2020 19:07: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing