Hoe kan ik beter de gevoeligheden inschatten bij mijn commentaren op de weightwatchers-fanpage op Facebook (Samen afvallen met WW)?
Bij Samen afvallen met Weightwatchers krijg ik (en ook anderen) vaak een negatief commentaar op reacties of posts. Toch meen ik het eigenlijk allemaal goed. Enkele voorbeelden;
- iemand post dat het heerlijk is dat je bij WW chips, Mars e;d. mag blijven eten zolang je maar binnen je punten blijft. Ik reageer daarop dat het eigenlijk niet de bedoeling is, dat WW je ook aanzet tot gezond eten en dat je af en toe mag snoepen maar dat dat niet de regel mag zijn. Krijg ik een hoop gedonder op mijn kop dat ik mensen moet laten doen zoals ze willen.
- iemand post dat ze maar x kg afgevallen is ondanks zich aan de punten te houden. Ik schrijf dat iedereen op zijn tempo afvalt, en dat ze zich er gewoon moet bij neerleggen, en dat ze zolang ze afvalt toch resultaten boekt, hoe gering ook. Ook weer negatieve reacties dat ik het allemaal niet begrijp, dat mensen toch wel hun frustraties mogen uiten enz..
- rond de kerstdagen was er een hoop gepost over "oei ik heb me overeten ik ben bijgekomen" . ik heb dan een status gepost waarin ik zeg dat men dat moet aanvaarden, dat er toch niks meer aan te doen is, dat men beter kan genieten en na de feestdagen terug beginnen. Opnieuw veel commentaren dat ik onbegrip toon enz...
Ga eruit, zou men denken. Maar aan de andere kant zijn er ook leuke receptjes en zo en leuke mensen dus ik heb er ook wel wat aan.
Hoe komen die gevoelige reacties? Kan ik ze vermijden?
Wanneer iemand zegt het fijn te vinden om af en toe chips te " mogen" eten, waarom wil je daar dan aan toevoegen dat dat niet de bedoeling is ?
Als je telkens last hebt van dergelijke reacties, kun je misschien beter niet meer reageren. Dat scheelt weer onnodige stress.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.