Moet ik mijn man uitsluiten van baby-echo omdat hij mij slecht behandelt met mijn zwangerschap?
Ik heb advies nodig. Vandaag schreeuwde mijn man naar me en noemde me een trut. Ik had de dokter voor hem gebeld omdat hij zich ziek voelde, terwijl ik zelf al twee keer in het ziekenhuis ben geweest met veel pijn en bloedingen. Ik haalde zelfs een testkit voor hem op bij de dokter zonder eerst te eten. Hij zegt vaak dat ik "zwanger ben, niet gehandicapt", en helpt me niet in huis. Hij kookt niet voor me, helpt nergens mee en haalt zelfs geen drinken voor me. Hij dwong me de echo te verzetten vanwege werkafspraken die hij uiteindelijk niet bijwoonde omdat hij zogenaamd ziek was. Ik zorg voor hem als een baby en krijg daar niks voor terug, alleen maar scheldwoorden en kritiek. Ik voel me zo hulpeloos en genegeerd.
Ik denk niet dat hij het verdient om vader te zijn alleen wanneer het hem uitkomt. Hij heeft twee kinderen uit een eerdere relatie. Dit is mijn eerste, en ik ben bang en ziek, en hij helpt niet. Als ik overdreven en onredelijk ben, laat me dan alsjeblieft weten. Ik heb geen intentie om te scheiden, maar hem de toegang tot de echo ontzeggen zal zeker tot een uitbarsting leiden.
Jullie hebben verschillende verwachtingen van elkaar en zijn boos op elkaar. Dan verwacht je dit soort maatregelen. Toch lijkt je daarbij de belangrijkste persoon te vergeten: de onschuldige baby die later een moeder én een vader wil hebben en dat ook verdiend.
Momenten als bij de echo zijn momenten waarop de band van de ouders met het kind gesmeed worden. Die kans ontneem je je kind als je de vader buitensluit. Los jullie problemen op ! Laat niet een onschuldig kind het slachtoffer worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.