Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn man uitsluiten van baby-echo omdat hij mij slecht behandelt met mijn zwangerschap?

Ik heb advies nodig. Vandaag schreeuwde mijn man naar me en noemde me een trut. Ik had de dokter voor hem gebeld omdat hij zich ziek voelde, terwijl ik zelf al twee keer in het ziekenhuis ben geweest met veel pijn en bloedingen. Ik haalde zelfs een testkit voor hem op bij de dokter zonder eerst te eten. Hij zegt vaak dat ik "zwanger ben, niet gehandicapt", en helpt me niet in huis. Hij kookt niet voor me, helpt nergens mee en haalt zelfs geen drinken voor me. Hij dwong me de echo te verzetten vanwege werkafspraken die hij uiteindelijk niet bijwoonde omdat hij zogenaamd ziek was. Ik zorg voor hem als een baby en krijg daar niks voor terug, alleen maar scheldwoorden en kritiek. Ik voel me zo hulpeloos en genegeerd.

Ik denk niet dat hij het verdient om vader te zijn alleen wanneer het hem uitkomt. Hij heeft twee kinderen uit een eerdere relatie. Dit is mijn eerste, en ik ben bang en ziek, en hij helpt niet. Als ik overdreven en onredelijk ben, laat me dan alsjeblieft weten. Ik heb geen intentie om te scheiden, maar hem de toegang tot de echo ontzeggen zal zeker tot een uitbarsting leiden.

4 maanden geleden
in: Huwelijk
1.1K
ronron1212
4 maanden geleden
Dat is toch jouw beslissing
Pieterke
4 maanden geleden
Je man uitsluiten van aanwezigheid bij het maken van de echo? Ik denk dat je hem beter helemaal uit je leven kunt sluiten. Wil je samenblijven met een man die jou en straks waarschijnlijk ook je kind, zo behandelt?Je kind en j ijzelf verdienen beter!
Inekez1
4 maanden geleden
Wat wil je bereiken? Als het jouw bedoeling is om de relatie nog verder te verslechteren dan kun je stennis gaan schoppen om die echo. Maar als je eigenlijk het liefst zou willen dat jullie samen een leuke, gezonde relatie hebben en samen voor jullie kindje kunnen zorgen, dan lijkt het mij handiger om na te denken over een andere tactiek. Het is duidelijk dat jullie beiden een heel ander verwachtingspatroon hebben van elkaar. Wraak nemen uit teleurstelling gaat dan echt niet helpen. Probeer met elkaar (eventueel met een neutraal persoon erbij) in gesprek te gaan over jullie verwachtingen. Als je dan allebei bereid bent een klein beetje water bij de wijn te doen, af en toe iets te slikken als het tegenvalt, en met elkaar kunt afspreken gewoon in gesprek te gaan als iemand zich tekort gedaan voelt, dan ben je al een heel eind. Jullie krijgen samen een kindje, dan heb je nu samen de verantwoordelijkheid om te proberen een werkbare situatie te creëren.
Ritsuka
4 maanden geleden
Wil hij wel een kind samen met jou?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 maanden geleden
Ik begrijp, na alle ruzie, dat je hem buiten wil sluiten bij de echo.
Jullie hebben verschillende verwachtingen van elkaar en zijn boos op elkaar. Dan verwacht je dit soort maatregelen. Toch lijkt je daarbij de belangrijkste persoon te vergeten: de onschuldige baby die later een moeder én een vader wil hebben en dat ook verdiend.
Momenten als bij de echo zijn momenten waarop de band van de ouders met het kind gesmeed worden. Die kans ontneem je je kind als je de vader buitensluit. Los jullie problemen op ! Laat niet een onschuldig kind het slachtoffer worden.
hc
4 maanden geleden
de basis van een huwelijk is gelijkwaardigheid
als je man je uitscheld, verdient hij je niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ben wel geneigd om te zeggen dat je hem beter kan verlaten omdat er genoeg mannen zijn die niet zo doen maar misschien isrelatie therapie een betere oplossing en kun je hem dat voorstellen. Als hij waarde aan jullie relatie hecht zal hij ermee instemmen.
(Lees meer...)
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding