Ik ben 28 jaar en zwanger van ons 2e kind. Mijn man eist abortus en een scheiding. Wat nu?
Ik ben vorige week vrijdag naar een nieuwe echo geweest. De baby wordt steeds kleiner, mijn uitgerekende datum wordt daardoor steeds uitgesteld. Ik probeer al een tijdje mijn gynaecoloog te pakken te krijgen om de juiste beslissing in deze situatie te maken. Kijken wat zij vindt van de trage ontwikkeling enz. Ik wil de baby graag houden, maar mijn man denkt hier anders over. Ik wil er niet al te veel over uitwijden, maar gisteren stuurde hij nog allemaal dreigende berichten naar me over de ongeboren baby en mij. Het gaat niet goed tussen ons, maar hij heeft werk en zorgt voor inkomen. Door ons eerste kind en nu de tweede zwangerschap, werk ik weinig. Maximaal 1-2 dagen per week deed ik. Ik verdien dus een stuk minder en kan ook niet zonder hem. Wat moet ik doen? Het is toch mijn lichaam? Hij eist dat ik het kind laat weghalen, anders zet hij de scheiding in gang.
Eerst uitzoeken of met het ongevoren kind alles in orde is, en daarna is het jouw beslissing of je het houdt of niet. Ik begrijp dat het niet goed gaat tussen jou en je echtgenoot, dus dikke kans dat het huwelijk spaak loopt, mét of zonder tweede kind. Volg je hart.
Sterkte!!!!
Zo te horen blijf je alleen bij hem omdat hij het meeste inkomen heeft, maar hier zijn oplossingen voor te vinden.
Kies voor jezelf en laat je adviseren door de gynaecoloog wat verstandig is om te doen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.