Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit normaal van mijn ouders?

Ik ben 18 jaar en ik woon nog bij mijn ouders thuis. Vroeger had ik de regel dat ik mijn laptop in de woonkamer moest hebben zodat iedereen in het huis kon controleren wat ik op mijn laptop deed. Nu sinds een half jaar mocht ik mijn laptop in mijn kamer, ook was dit veel handiger om te studeren. De laatste tijden blijf ik op tot 23:00-23:30 om bezig te zijn met studeren en het voorbereiden van mijn online bijbaan. Ook wanneer ik rond deze tijd stop, wordt ik altijd op tijd wakker voor school. De laatste maanden heb ik het gevoel dat het niet zo goed met me gaat fysiek, maar wanneer ik dit naar voren breng bij mijn ouders is het antwoord altijd dat ik niet vroeg genoeg slaap. Nu heb ik erge buikpijn doordat mijn menstruatie bijna komt, maar is hun redering steeds hetzelfde. Nu zijn ze gekomen met dat ik mijn laptop weer in de woonkamer moet zetten en dat mijn telefoon niet in mijn kamer mag zijn na 22:00 (dit houdt ook in dat ik moet slapen om 22:00). Dit is onder andere ook erg demotiverend voor mijn studie en bijbaan. Is dit normaal van hun?

17 uur geleden
in: Familie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je ouders hebben zo te zien het beste met je voor. Probeer eens inderdaad gewoon om 22:00 te slapen en zie of je dan fitter bent. Als je om 23:00-23:30 nog bezig bent op de laptop dan rust je minder. Onderzoeken hebben ook uitgewezen dat geen 'screentijd' voor het slapen beter is voor de rust.

Kijk eens hier als voorbeeld:https://www.rivm.nl/publicaties/schermgebruik-blauw-licht-en-slaap
17 uur geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing