Hoe ga je goed om met mensen die autisme hebben?
Hey! Mijn vriend heeft een jonger broertje die een lichte vorm van autisme heeft ( en ADD als deze 2 samenhang hebben?). Ik zou heel graag goed overweg kunnen gaan met hem, maar ik weet niet goed hoe. Waar ik op moet letten, wat ik wel en niet mag zeggen, etc..
Het 'probleem' is dat zijn ouders hun kind nu al willen aanleren dat de volwassen mensen wereld niet zo een structuur heeft, zodat hij er al beetje aan gewoon is als hij ouder is. Ik ga niet degene zijn die hun opvoeding 'veranderd' zeg maar door helemaal anders te doen en hem overal gelijk in te geven, maar ik zou wel graag goed om kunnen gaan met hem. Zonder dat ik een soort van 'kritiek' op de opvoeding geef zeg maar. ( Ik heb geen kritiek op de opvoeding. Ik snap dat de ouders hun kind willen laten zien dat hij zich soms moet aanpassen aan de omgeving ipv dat mensen zich aanpassen aan hem. Aangezien hij maar een lichte vorm van autisme heeft. Maar ik weet dat hij wel regels precies opvolgt etc. Ik heb laatst ook een domme fout gemaakt omdat ik iets anders deed dan dat hij gewoon was, hierdoor was er een ruzie ontstaan & dit wil ik voortaan vermijden. Daarmee dat ik deze vraag stel. )
Bedankt voor de hulp alvast!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.