Wat te doen als je vriend nog steeds zijn ex volgt op social media?

Een vriendin van mij heeft sinds kort een vriend, maar hij volgt zijn ex nog steeds op social media (????). Ze zijn nu ongeveer 7 maanden samen, niet superlang. Het grootste heikel punt zijn zijn familie en zijn ex. Ze appen veel en delen locaties met elkaar. Die familie heeft ook nog goed contact met zijn ex. Ze komt ook nog langs op verjaardagen en ze feliciteerde hem laatst met hun relatie. Zijn stiefzus zei ook: "Wat goed dat hij nog niet is vreemdgegaan". Dit is toch raar? Wat valt hieraan te doen? Of moet je dit maar accepteren...

2 dagen geleden
in: Dating
tinus1969
2 dagen geleden
Hebben die vriend en ex samen kinderen? En/of zijn het jeugd/schoolvrienden?
Ikhebgeenidee
2 dagen geleden
Voor wie is het een heikel punt? Voor jou? Of je vriendin?
Het belangrijkste lijkt me dat je vriendin en haar vriend gelukkig zijn samen.
Mensen kunnen ook vrienden zijn/blijven na een relatie.
Wat is raar? Wat en waarom wil je er aan doen?
Ritsuka
2 dagen geleden
Klinkt alsof de vriendin erg onzeker is
Inekez1
2 dagen geleden
Ik zie het probleem niet. Het is toch heel normaal om contact te hebben met je eigen familie, ook via app en social media? Als die ex nu een gewone vriendin is, van hem en/of van zijn zus, dan lijkt het me ook heel normaal om daar via social media contact mee te houden. Daar is social media voor bedoeld, om in contact te blijven zonder dat je elkaar fysiek hoeft te ontmoeten. Ik zou me meer druk maken om iemand die juist geen contact meer heeft met zijn eigen familie, of om vrienden die in een vechtscheiding terecht zijn gekomen. Iedereen wil altijd 'vrienden blijven als het ooit uit gaat'. Gebeurt dat een keer, wordt de nieuwe vriendin (of haar vriendin) jaloers.
Inekez1
2 dagen geleden
Ik denk dat je vriendin moet bedenken wat precies het punt is waar zij mee zit. Voelt ze zich achtergesteld, krijgt ze te weinig aandacht, is ze bang dat haar vriend vreemdgaat, heeft ze zelf geen klik met zijn familie en is ze jaloers op de ex die dat blijkbaar wel heeft?
Pieterke
2 dagen geleden
Waarom zou die familie geen contact mogen hebben met die ex? Zij zijn toch niet "gescheiden"?En waarom mag die vriend geen contact hebben met zijn ex? Ik denk dat Inekez1 gelijk heeft en dat je vriendin moet uitzoeken waar zij nu eigenlijk mee zit.
Ikhebgeenidee
2 dagen geleden
Uit de vraag wordt mij niet duidelijk wie het raar vindt; de vriendin of lieveheersbeestjeee. Ik dacht VS en niet de vriendin.

Antwoorden (2)

Als je ergens geen goed gevoel bij hebt, vertel het hem! En als dat gevoel er na een paar weken of maanden nog is, neem afscheid van elkaar. De ideale man en vrouw bestaan niet, maar het minste wat je van een relatie mag verwachten is dat je je gewaardeerd, veilig en gerespecteerd voelt. En dat ALLES bespreekbaar is.
2 dagen geleden
Het is begrijpelijk dat je vriendin zich ongemakkelijk voelt bij de situatie. Het is niet vreemd om je zorgen te maken als je partner nog steeds contact heeft met zijn ex, zeker als ze veel appen en locaties delen.
Het is belangrijk dat je vriendin een open en eerlijk gesprek met haar vriend heeft over hoe ze zich hierbij voelt. Ze kan hem uitleggen waarom zijn gedrag haar ongemakkelijk maakt en wat ze van hem verwacht. Het is ook belangrijk dat ze goed naar hem luistert en probeert zijn kant van het verhaal te begrijpen.
Wat je vriendin kan doen:
* Praat met haar vriend: Open en eerlijk communiceren is cruciaal in elke relatie. Laat hem weten hoe zijn gedrag haar kwetst en wat haar grenzen zijn.
* Stel grenzen: Bepaal samen wat acceptabel is en wat niet in hun relatie wat betreft contact met zijn ex.
* Vertrouwen opbouwen: Als haar vriend laat zien dat hij haar respecteert en haar grenzen respecteert, kan ze langzaam meer vertrouwen in hem krijgen.
* Professionele hulp zoeken: Als ze er samen niet uitkomen, kan een relatietherapeut hen helpen om te communiceren en gezonde grenzen te stellen.
Wat te accepteren en wat niet:
* Vriendschap met ex: Het is niet per se onacceptabel dat je partner bevriend is met zijn ex, zolang dit geen bedreiging vormt voor hun relatie.
* Communicatie: Transparantie en open communicatie over contact met de ex zijn essentieel.
* Respect: Je vriendin verdient het om met respect behandeld te worden. Als haar vriend haar ongemakkelijk laat voelen of haar grenzen overschrijdt, is dat niet acceptabel.
Uiteindelijk is het aan je vriendin om te beslissen of ze dit gedrag van haar vriend kan accepteren of niet.
Enkele tips voor je vriendin:
* Vertrouw op haar intuïtie: Als ze zich ergens niet prettig bij voelt, klopt dat waarschijnlijk.
* Wees assertief: Laat haar vriend weten wat ze wil en verwacht.
* Stel grenzen: Bepaal wat voor haar acceptabel is en wat niet.
* Zoek steun: Praat met vrienden, familie of een therapeut als ze hier met iemand over wil praten.
Het is belangrijk dat je vriendin voor zichzelf opkomt en doet wat het beste is voor haar eigen geluk en welzijn.
2 dagen geleden