Ik was teleurgesteld dat mijn date op onze eerste date een hoodie droeg. Ben ik oppervlakkig?

Hij zei dat hij op zoek was naar een serieuze levenspartner. Ook is hij vóór onze date superattent tegen mij geweest. Hij heeft mij opgehaald met de auto, maar toen ik de deur opendeed, droeg hij gewoon een simpele hoodie... Ik had echt m'n best gedaan en een schattige jurk aangetrokken. Op je eerste date doe je toch je best? We gingen trouwens minigolfen.

Ik probeerde mijn gevoel met hem te delen en toen noemde hij mij oppervlakkig. Hij zei dat hij me nooit meer wil zien en wenste me veel succes met latere partners. Hij deed net alsof ik hem niet accepteerde zoals hij is. Ben ik gek dat dit mij stoort? Wat vinden jullie?

3 maanden geleden
in: Dating
4.9K
HeerVoldemort
3 maanden geleden
Naar mijn mening is dat vreemd. (ondanks mijn naam ben ik een vrouw overigens.) Op een eerste date hoef je niet alles uit de kast te trekken vind ik. Zeker niet bij minigolf. Ik zie iemand al in smoking of 3 delig pak bij de minigolf. Of in jurk, moet je bukken om je bal uit de bosjes te halen... Kleding is niet de persoon. En weet jij veel wat hij in zijn kast heeft hangen en of er geld is voor een andere garderobe. Ik zou zelf nooit iemand (ver) oordelen om kleding of uiterlijk. Gesprekken daarover op een eerste date vind ik ook not done. En ik snap wel dat je de deksel op je neus hebt gekregen. Weet jij veel hoeveel moeite hij gedaan heeft.
Misschien was hij wel bloednerveus.
ronron1212
3 maanden geleden
Je passen dus duidelijk niet bij elkaar.
Ritsuka
3 maanden geleden
Wat voor kleding verwacht jij bij minigolf?
teusvh
3 maanden geleden
Niet te lang over nadenken, en het ligt zeker niet aan jou. Er is een klik, of niet. Zo nee, dan neem je vriendelijk afscheid. Als je qua cultuur of persoonlijkheid niet bij elkaar past, dan is dat simpelweg zo.
jc54
3 maanden geleden
Dat het je stoort hoeft op zich niet gek of oppervlakkig te zijn, maar je zou het in het vervolg misschien iets subtieler kunnen aanpakken.
Abcde
3 maanden geleden
Wat had je dan verwacht? Een nette polo, losjes een trui om zijn nek geknoopt, een pantalon of geruite short, hagelwitte sokken en nieuwe sneakers/schoenen? Persoonlijk vind ik dat jij een vreemde keus hebt gemaakt wat kleding betreft. Je ging minigolfen, niet bijv. naar het theater of uit eten. Mijn keus als vrouw zou iets makkelijks zijn voor dit uitje (spijkerbroek, lekker zittend shirt). Alles natuurlijk wel schoon, net als ik zelf. Van de man waar ik mee ging minigolfen zou ik niets anders verwachten. Ik zou het grappig vinden als hij er keurig netjes uitzag. Jij bent jij, hij is hij en dat is prima. Ik snap de teleurstelling van jullie beide. Of jij oppervlakkig bent is, zonder jou te kennen hieruit niet op te maken. Mensen zeggen soms dingen uit teleurstelling, frustratie of boosheid, die ze eigenlijk niet zo bedoelen. Het lekkerste visje dat ik ooit gegeten heb, zat verpakt in een oude krant. De verpakking zegt ook weinig over een persoon.
LeonardN
2 maanden geleden
In mijn ogen is de reactie van je date wat overtrokken. Echter is het misschien handig zoiets (inderdaad) oppervlakkigs even te parkeren en te kijken naar dingen die je echt belangrijk vind in een partner.
-Kan je leuk met hem praten
-Is ie gemotiveerd
-Heeft hij overeenkomende (politieke) visie Dat zijn dingen die je niet (snel) zou kunnen veranderen. En als dat klikt zal je bij volgende dinerdate best even kunnen hinten dat je het leuk zou vinden als hij wat chiquers aan zou trekken, omdat je de laatste keer wat "overdressed" voelde. Of je had bewust niks kunnen zeggen en dan wellicht meer een punt gehad dan met minigolf.

Antwoorden (2)

Het is helemaal niet gek dat je teleurgesteld was dat je date een hoodie droeg op jullie eerste date. Kleding is een vorm van expressie en op een eerste date wil je je van je beste kant laten zien. Je had je best gedaan met een schattige jurk, dus het is logisch dat je verwachtte dat hij dat ook zou doen.
Tegelijkertijd is het belangrijk om te beseffen dat kleding niet alles zegt over een persoon. Je date kan een hele aardige, intelligente en interessante man zijn, ook al draagt hij graag hoodies.
Het is jammer dat je date zo fel reageerde toen je je gevoel met hem deelde. In plaats van je oppervlakkig te noemen, had hij beter kunnen proberen te begrijpen waarom zijn kledingkeuze je teleurstelde.
Uiteindelijk is het aan jou om te beslissen of je deze date nog een kans wilt geven. Als je de klik wel voelde met hem, ondanks zijn hoodie, kun je overwegen om hem nog een keer te zien. Maar als zijn reactie je heeft afgeknapt, is dat ook oké.
Wat vinden anderen?
Uit enquêtes blijkt dat de meeste mensen het belangrijk vinden dat hun date moeite doet met hun uiterlijk op een eerste date. Echter, er zijn ook mensen die vinden dat kleding niet zo belangrijk is. Uiteindelijk is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Belangrijk is om te communiceren met je date over je verwachtingen. Als je waarde hecht aan kleding, is het goed om dat te laten weten. Zo voorkom je misverstanden en teleurstellingen in de toekomst.
Conclusie:
Je bent niet oppervlakkig om teleurgesteld te zijn over de kledingkeuze van je date. Het is oké om te verwachten dat iemand moeite doet met zijn uiterlijk op een eerste date.
Of je deze date nog een kans wilt geven, is aan jou. Weeg de pros en cons af en maak een beslissing waar je je goed bij voelt.
En vergeet niet: communicatie is de sleutel! Praat met je date over je verwachtingen om misverstanden te voorkomen.
3 maanden geleden
Iemand met een hoodi kan heel lief en heel slim zijn.
Liggen jouw verwachtingen niet te hoog ?
2 maanden geleden