Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Programmeren. Vragen over computers en internet in het algemeen vind je in de hoofdcategorie Computers & Internet. Specifieke vragen over besturingssystemen, hardware, internet, sociale media, software, virussen, phishing en malware vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Waarom wordt mijn integreer programma onnauwkeuriger bij een kleinere stapgrootte?

Ik heb een Python programmaatje gemaakt, die door middel van rechthoeken tekenen de oppervlakte onder een grafiek benaderd.
Dit is de code:
import math, time
xl=0#Linkergrens domein
xr=math.pi#Rechtergrens domein
x=xl
def formule():
y=math.sin(x)#formule
return y
dx=0.00000001#stapgrootte
opp=0
tb=time.time()
while(x<xr):
opp+=formule()*dx
x+=dx

print("Oppervlakte is "+str(opp))
print("Runtime was "+str(float(time.time()-tb))+" seconden.")
input()

Nu heb ik de stapgrootte gevarieerd (de resultaten staan toegevoegd als afbeelding), en ik zie dat het antwoord steeds nauwkeurig wordt, wanneer ik de stapgrootte kleiner maak, maar zodra ik de stapgrootte verklein van 0.000001 naar 0.0000001, wordt het antwoord juist onnauwkeuriger, en wanneer ik de stapgrootte nog kleiner maakt, wordt het nog onnauwkeurig. Het exacte antwoord hoort 2 te zijn. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
2

Wat is de oorzaak van deze foutmelding in Javascript?

Foutmelding:
Uncaught TypeError: Failed to execute 'drawImage' on 'CanvasRenderingContext2D': The provided value is not of type '(CSSImageValue or HTMLImageElement or SVGImageElement or HTMLVideoElement or HTMLCanvasElement or ImageBitmap or OffscreenCanvas)

Code die ik schrijf:
var CANVAS_BREEDTE = 1366;
var CANVAS_HOOGTE = 100;
var canvas = document.createElement('canvas');
var ctx = canvas.getContext('2d');
canvas.width = CANVAS_BREEDTE;
canvas.height = CANVAS_HOOGTE;
document.body.appendChild(canvas);

var x = document.getElementById("myinput");
if (x.value == "alpha-bet") {
var canvas = document.createElement('canvas');
var ctx = canvas.getContext('2d');
var images;
var image1 = new Image();
image1.src = "file:///Users/saskyaa/Desktop/Nieuwe%20Website/mario.png";

var image2 = new Image();
image2.src = "file:///Users/saskyaa/Desktop/Nieuwe%20Website/dice.png";

var image3 = new Image();
image3 = "file:///Users/saskyaa/Desktop/Nieuwe%20Website/banana.png";

var image4 = new Image();
image4.src = "file:///Users/saskyaa/Desktop/Nieuwe%20Website/Banana2.gif";

var x = Math.floor(Math.random() * 700);
var y = Math.floor(Math.random() * 1280);
var image = Math.floor(Math.random() * 4);
if (image <= 1) {
images = image1;
} else if (image == 2) {
images = image2;
} else if (image == 3) {
images = image3;

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
1