Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zijn de chileense mijnwerkers ontdekt?

hoe kwamen die briefjes naar boven etc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
682

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is een vluchtruimte gemaakt waar de mijnwerkers naar toe kunnen gaan als er zich problemen zouden voordoen. Daar zijn de mijnwerkers naar toe gevlucht. De locatie van die vluchtruimte is boven de mijn bekend. Ze hebben toen met een dunne boor naar die ruimte geboord. De gevluchte mijnwerkers hebben daar briefjes aan gehangen. Zo werd bekend dat ze nog in leven waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is waarom ze dan niet al die schacht hadden geboord vantevoren als het de vast schuilplek was. Waren ze dezelfde dag al naar boven gehaald...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo simpel is het nu ook weer niet mh75. Ze hebben een lange tijd op mogelijke plekken geboord en niets gevonden. Gelukkig zijn ze doorgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, het lijkt me de puntje op de i, als het ware...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75, die schacht waar jij over praat is al iets bijzonders in de vreselijk onveilige mijnen in zuid amerika. De afgelopen week waren er weer ongelukken in zuid amerika. Onze gedachten 'dat als er' en 'als we nu' speelt in andere landen niet. Ik veroordeel je niet, maar het zo als het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waren alle kompels daar?
of zijn er ook heelveel bedorven onder de stenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na mijn weten zijn er geen kompels overleden bij dit incident en zijn ze allemaal gered. zij hebben dus 'geluk' gehad. Maar je moet wel bedenken dat het een zeer gevaarlijk beroep is. Het is niet voor te stellen hoe gevaarlijk het daar is. De meesten mensen die daar werken kunnen geen kant op. Als je de mijn niet ingaat, krijg je geen salaris en dus ook geen eten voor jouw en je gezin. Later zie je dan zo'n lacherige president als een overwinnaar die mensen te feliciteren als ze een voor een naar boven worden gehaald. Ook de bevolking stond massaal feest te vieren. Een voor mij onbegrijpelijke situatie. Een week na de bevrijding was er weer een mijn ongeval. Nu wel met slachtoffers.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding