Is het redelijk om de rekening te betalen, als de monteurs het pas de 2e keer weten de repareren?
De vloerverwarming deed het al sinds augustus niet en toen hebben wij de monteur gebeld. Deze kon pas begin september komen. Toen hij hier was zei hij dat er waarschijnlijk twee onderdelen van de cv-ketel kapot zijn en dat die moeten worden vervangen. Hij zei dat we nog twee weken moeten proberen en als het dan nog niet werkt het bedrijf weer bellen. Het werkte weer niet. Dus wij bellen na twee weken. Een ander monteur kwam weer langs en zei dat we de boel ongeveer een halve dag lang aan moesten laten staan en dan zou het weer werken. Na de vloerverwarming ruim 6 uur te laten draaien, werkte het weer. Het lag dus niet aan de twee onderdelen, die de eerste monteur heeft opgenoemd. Nu hebben wij een rekening gekregen voor de tweede afspraak. Is het redelijk om deze rekening tweede rekening te betalen, aangezien ze het pas de tweede keer hebben weten te repareren en bij de eerste keer een foute probleem hebben opgesteld?
Ik heb van een vriendin gehoord dat zij een latere rekening niet hoefde te betalen, omdat zij een zelfde soort probleem had.
Toegevoegd na 53 seconden:
Hierbij bedoel ik, of ik de rekening moet betalen of dat ik hierover contact moet opnemen met het bedrijf.
Toegevoegd na 1 uur:
De tweede monteur heeft de ketel wel opengemaakt en naar gekeken. Dit is trouwens niet de eerste keer met het bedrijf. Een keer deden ze er 4x over, maar ik had het toen te druk om ze op te zoeken...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.