Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn hoofd legen?

Mijn hoofd is overval van allerlei dingen, en dat bezorgt mij hoofdpijn en dat ik dingen snel vergeet (dus als je bijvoorbeeld iets zegt ben ik het meteen vergeten), dit is voor mij echt heel irritant en wil er graag vanaf.

..................................................................

Ff om uitleg te geven:

Ik onthoud nu teveel onbelangrijke dingen (temporary files, om het maar zo te noemen), die moeten ik dus deleten. Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Wat is nu de makkelijkste manier om mijn delete knop van mijn brein te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
732
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook begeleidling voor je adhd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nooit gehad :( Maar ik gebruik ook geen medicatie meer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ga hardlopen! Daar kun je je hoofd heerlijk mee leegmaken, letterlijk leegrennen. Heerlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een schriftje, en schrijf alle onbelangrijke dingen op die je uit je hoofd kwijt wil, waar je je zorgen over maakt.
Als alles opgeschreven is, hoef je er niet meer aan te denken.

Deze methode gebruik ik vaak als ik aan het piekeren ben in bed en niet kan slapen.

Je kunt het natuurlijk ook uittypen op de pc als dat makkelijker is voor je.

Toegevoegd na 52 seconden:
En daarna ga je even lekker uitwaaien op het strand, of een stuk in het bos wandelen, of fietsen. Gewoon genieten van de geuren en kleuren van de omgeving en niet meer nadenken. Je hoofdpijn is zo weg.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Heb je misschien add?
Ben je bang om dingen te vergeten?
koop een klein notitieboekje en schrijf dan al die dingen op die je wil onthouden.
Hoop dat het je rust geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb adhd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht ik al. Zorg dan ook voor structuur, minder prikkels (tv, muziek, pc, spelcomputer, fel licht enz enz. Kom erachter wat jou overprikkeld).
Gewoon hele mooie muziek opzetten en lekker languit op de bank gaan liggen en in de muziek wegzinken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar je huisarts, vertel hem/haar je probleem en vraag een bezoek aan de psychiater aan. Schaam je daar iet voor zoals zovelen. Veel mensen denken dat je gek bent als je naar een psychiater gaat, maar iemand die gek is kan daaraan niet worden geholpen. Een psychiater is er voor om te voorkomen dat je gek wordt.

Je kan bijvoorbeeld tegen overspannenheid aanzitten. En er zijn echt genoeg mensen die dat worden door alle dood en verderf berichten die zonodig elk uur op radio en tv de revue moeten passeren.

Je moet vrezelijk oppassen om met psychologische kwalen te gaan zelfdokteren op een site als dit. Als je inderdaad tegen een overspannenheid aan zit of het al bent dan helpt hardlopen ook geen moer, al loop je de wereld een slang in het rond.

Alleen professionele mensen zoals psychiaters kunnen achterhalen wat er in uw hoofd gebeurd en waarom. Daarom kunnen ok hun de oplossing aandragen. Niemand op deze site kan dat.

En ga nooit met kaartleggers, knikkerschudders, kwakzalvers, sterrenkijkers, wiggelroedeterroristen en figuren als Jomanda en Sonja de Vries in zee. Daar wordt namelijk alleen hun beurs beters van, niet jou geest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde gehad.

Ik ben gaan hardlopen, en net als degene hier boven heerlijk.
Ik deed dit iedere dag of om de dag een uur, de ene keer nam ik muziek mee de andere keer niet.
Soms lekker om even niks te horen.
Je bent even helemaal alleen en je kan tot je zelf komen.

Ook zwemmen helpt enorm.

En ik schreef de dingen ook van me af hoor.
Dan was ik het maar weer kwijt.

In iedergeval hielp bij mij beweging heel erg, maar dan vooral buiten omdat je dan zo goed als "alleen: bent in een sportschool is dat toch altijd weer heel anders.

En anders ga strandwandelingen maken.....

Hoop dat je er wat aan hebt en dat het bij jou helpt in ieder geval suc6.

Ik weet hoe vervelend het is als de harde schijf overvol is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding