Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word je van een joint roken paranoïde? Ik heb gelezen dat de kwaliteit wiet hier in NL zo goed is dat er sterkere verschijnselen optreden dan gewenst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

En daar zijn de negativisten weer. Hebben we net een vervelende discussie over marihuana achter de rug, begint die weer opnieuw.
Paranoia worden is, evenmin als in een psychose raken, geen bijwerking van marihuana. Mensen die geestlijk al problemen op dat vlak hebben, kunnen beter niet blowen omdat blowen wel je gevoel kan versterken. Voel je je goed dan kun je je beter gaan voelen door blowen maar zit je zelf al slecht in je vel dan kan blowen ook dit gevoel versterken.
De Nederlandse wiet is zo goed omdat in het verleden biologiestudenten zich zijn gaan bezighouden met de veredeling van de Nederlandse rassen. Met goed gevolg want nergens wordt zulke goede wiet verbouwd als hier in Nederland. Overal in de wereld willen ze onze wiet graag importeren.
De Akzo heeft hetzelfde gedaan met opium voor de farmaceutische industrie. De opium die hier op de koude grond verbouwd wordt heeft een hoger gehalte werkzame stof als de opium in Afghanistan en de gouden driehoek. Nederlanders zijn goed in de veredeling van plantenrassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lichte paranoia waar jij het over hebt is heel wat anders dan het ziektebeeld paranoia. Daarom noemde ik paranoia ook in één zin met het ziektebeeld psychose.
Het ziektebeeld paranoïa wordt normaliter nooit veroorzaakt door marihuana. Ook psychose niet. Het minnetje mag je laten staan. Deert me niet. Wel wilde ik je reactie even recht zetten. Gebruik lekker recreatief door en wordt zo af en toe fijn maar vooral licht paranoia. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals gezegd, die min doet me niks. Toch fijn dat je er even op reageert. No hard feelings.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijk gezegd oogwerk, de pest is alleen: soms zoeken mensen die niet goed in hun vel zitten juist naar manieren om tot rust te komen en pakken een joint.
Dan kunnen ze wel degelijk geheel uit balans raken, wat ze waarschijnlijk zonder joint niet waren geraakt.
Noem dat gerust negatief, maar het is de realiteit.
Niemand zegt dat je per definitie flipt na een joint (dan zouden er niet zoveel blowers zijn), maar bij veel mensen met problemen op dit gebied is het wel begonnen/versterkt door wiet etc.

Andere antwoorden (6)

Dat kan gebeuren ja. Ik heb 2 mensen gekend die paranoïde gedragingen kregen na het roken van wiet. Nou mankeren ze allebei psychisch wat, dus het kan een combinatie daarmee zijn. Wellicht worden bepaalde neigingen door wiet meer naar voren gebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Maar of het van 1 jointje al kan weet ik niet.
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand die regelmatig blowde in een psychose raakte en paranoïde werd. Vreselijk triest want het heeft zeker twee jaar geduurd voordat ze er weer uit was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemde redenatie... Hoe beter de kwaliteit, hoe sterker de ongewenste verschijnselen?
De kwaliteit is dan natuurlijk slechter. Stel je verdunt het met andere kruiden/plantjes die lang niet zo schadelijk zijn bij het verbranden, dan wordt de kwaliteit natuurlijk beter.
En inderdaad, wiet heeft zulke en andere verschijnselen. Niet zo veilig voor de omstanders. Doe maar niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij wiet wordt met kwaliteit het THC-gehalte bedoeld. Hoe hoger het THC-gehalte, hoe hoger de kwaliteit, rekent men. En hoe meer THC er in je wiet zit, hoe sterker het zal werken natuurlijk, ook op ongewenste wijze.
De nederlandse kwaliteit is inderdaad beter dan in het buitenland. Ons gedoogbeleid zal hier vast iets mee te maken hebben. Buiten wat ik in mijn reacties op eerdere antwoorden al zei wou ik nog vermelden dat lichte paranoia een directe bijwerking van wiet is. Niet iedereen krijgt er dus last van, het verschilt per persoon en zelfs per keer. Maar als je nooit wiet rookt kan dat net zo goed van kwalitatief mindere wiet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan absoluut zeker van hele sterke (koffie sjob)wiet
en ook al van 1joint
sterker nog bij mij is een haal van een joint genoeg voor 6a7 uur totale nachtmerrie achtige paranoia ik ben er dus al zo'n 20jaar mee gestopt na jaren lang met veel plezier geblowd te hebben
ik wil niet heel erg belerend zijn maar pas echt heel goed op het is echt geen kinderachtig spul en je kan je er echt heel slecht van voelen
en zeker van opgekweekte skunk wiet die zit zoizo vol met chemikalieen dus in het kort
mocht je t echt willen proberen rook dan een buiten wietje en inormeer je eerst goed of de effekten en de do en don'ts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de lekkere en sterke Nederlandse wiet is niks mis. ALs er met de gebruiker iets mis is, kan 'ie inderdaad beter niet blowen maar zit je goed in je vel dan is onze Neerlands Trots een heerlijk wietje om te roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet over de oplichters waar zeker voor gewaarschuwd moet worden. Ik heb het over de goed gekweekte nederwiet. Kwekers met hart voor hun product en wederverkopers met hart voor hun product en hart voor de klant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een strak plan, ninteddy. Worden we samen licht paranoia en het super eens. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk veel wiet word dus op kuns mest gekweekt dat zit dus ook in je wiet ie je zo lekker rookt
veel pl.ezier met de blow jongens;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ipzy: wat eet jij zoal? Als je alles mijdt waar "chemikalieen" aan te pas zijn gekomen zul je het verrekte moeilijk hebben denk ik zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik bedoel te zeggen is dat er in de wiet kweek totaal geen controle is op het gebruik van bestrijdings middelen en vaak ook de mensen die het gebruiken onkundig los van het feit dat je een top wiet niet onder de kraan afspoelt voor je um rookt
plus dat er veeel geld te verdienen is wat toch een soort mensen aantrekt die het niet uitmaakt wat er in hun produkt zit
das in de groente kweek toch anders geregeld.maar das ook buiten de vraag stelling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook een buiten het gebruik voor recreatie doel einden ook een geweldig landbouw produkt voor oa vezels voor textiel en touw papier en hoogwaardige olieen dat verder weinig eisen stelt en zeer rendabele opbrengsten heeft
wiet of hennep was in het verleden een zeer belangrijk landbouw gewas
jammer dat niet meer zo is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook een buiten het gebruik voor recreatie doel einden ook een geweldig landbouw produkt voor oa vezels voor textiel en touw papier en hoogwaardige olieen dat verder weinig eisen stelt en zeer rendabele opbrengsten heeft
wiet of hennep was in het verleden een zeer belangrijk landbouw gewas
jammer dat niet meer zo is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ipzy
Hennep wordt nog steeds door boeren verbouwd. De laatste jaren juist steeds meer. Voor de vezels. Die worden gebruikt in kleding (veel), touw (natuurlijk) en andere weefstoffen.
De wiet die door de boeren verbouwd wordt is overigens wel van andere kwaliteit dan de wiet die gerookt wordt. Het laatste is veredeld op de aanwezigheid van THC en de boerenwiet is veredeld op sterke vezels. Als je die boerenwiet rookt, voel je daar weinig tot niks van. Zo goed als geen THC.
Van *een* joint roken over het algemeen niet, dan zou niemand joints roken. Als je regelmatig en vaak een joint rookt kan het wel, net als wanneer je in korte tijd te veel binnen krijgt.

Ik heb het zelf één keer gehad met zelfgebakken spacecake. Daarmee kun je veel minder goed doseren dan met een joint omdat het langzamer werkt. Tegen de tijd dat je merkt dat het te veel is, is het te laat, je hebt de plak cake al op en kan dan alleen nog maar afwachten tot de effecten overgaan. Een goede les: geen spacecake meer voor mij.

Over die kwaliteit: Nederwiet heeft een hoger gehalte THC, je hebt dus minder nodig voor een joint. Of, wat veel mensen doen, je gebruikt evenveel en hebt dan veel sterkere effecten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding