Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wij hebben een hond 5 jaar die normaal buiten nogal fel is op katten wij willen graag een kitten willen maar zou onze hond er wel aan kunnen wennen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

wennen..misschien dat wel maar acepteren..
niet vergeten dat je hond 5 jaar alle aandacht heeft ontvangen en dat hij de kat als een totale indringer gaat zien..
en het gaat om een kitten..zou erg zijn als je hond het weerloze beestje gaat aanvallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk het niet, als het nu al zo is dan denk ik niet dat ie het zal accepteren, niet doen dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang jij de kitten op een goede manier introduceert in de roedel, is dat goed te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan prima! Onze hond rent ook altijd achter katten aan als hij buiten is. (Hij doet ze verder niks, gewoon opjagen). Maar in huis laat hij ze met rust, want dat is eigen.

Wel langzaam laten wennen. De kitten eerst met mandje afgesloten in de kamer zetten. De hond naast je laten zitten en heel erg duidelijk maken dat hij rustig moet blijven zitten. Hij mag er aan snuffelen en weer gaan zitten.

Vervolgens zet je het luikje van de kattenmand open en hou je de hond in de gaten. Bij iedere beweging die hij maakt roep je hem tot de orde. Tot hij door heeft dat hij pas iets mag doen als jij het zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon rustig aan elkaar laten wennen en niet teveel mee bemoeien. Onze hond (nu 11 jaar en 6 jaar geen katten in huis gewend) en nu in een nieuwe relatie wel. Onlangs 1 van de poesen een nestje gehad en de hond ziet ze bijna als haar eigen puppies.
Buiten jaagt ze nog alle poesen op (ook onze eigen maar als ze ziet dat het (haar) eigen poesen zijn stopt ze abrupt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat de vraag niet met eensimpel ja of nee te beantwoorden valt
het wel of niet kunnen hangt voor een groot gedeelte af van de band die met je hond hebt wn walk ras het is en hoe je de kat introduceert
in principe denk ik dat je een hond alles kan leren maar of je dat moet willen is soms belangrijker
als het lekker loopt moet je soms niet meer willen probeer ik daarmee te zeggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: