Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je spijt van bepaalde dingen die je in je verleden hebt gedaan? En hoe ga je daar mee om?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ik terugkijk op mijn verleden zijn er zeker dingen die ik anders zou aanpakken als ik het over mocht doen. Maar ja, dat is achteraf hé, je veranderd er niets meer aan. Ik moet bij dit soort vragen altijd denken aan een spreuk:
'Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet gedaan hebt'. Ik vind hem wel toepasselijk. En hoe ga je om met spijt? Tsja, proberen het los te laten denk ik, zoals ik al schreef, veranderen kun je het niet meer, herstellen wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, maar alleen de dingen die ik in het verleden heb gedaan. Daar probeer ik niet aan te denken, maar dat lukt niet zo goed met dit soort vragen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry als ik je gevoelens geraakt hebt!
Een soortgelijke vraag is gisteren al door Naatje gesteld, zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/meeste-spijt-leven.8864

Misschien moet je daar even kijken voor alle antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik kijk naar de dingen waar ik persoonlijk spijt van heb, valt daar niet heel veel maar aan te doen, maar hebben deze dingen ook niet in dermate een slechte invloed gehad op het persoon wat ik nu ben, maar kan ik zeggen dat ik er sterker, wijzer en minder naief door geworden ben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, geen spijt van bepaalde dingen die ik heb gedaan, maar wel heel veel spijt van dingen die ik NIET heb gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding