Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit de info-balie/service-balie in winkels altijd bij de ingang?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Anders zou je een artikel kunnen kopen, met het bonnetje de winkel in kunnen gaan, hetzelfde artikel nog een keer meenemen in de winkel en dat dan 'ruilen', zodat je en het geld, en het artikel hebt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dan maar hopen dat ze bij de servicebalie niet zien dat je nog een zelfde product bij je draag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeie tip! ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eh.. je brengt wel eerst het eerste artikel naar huis zou ik denken... anders is het wel heeeel gedurfd..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waar is hier??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk Schiphol...

Andere antwoorden (5)

Omdat je dan met het product de winkel niet door hoeft, voorkomt vreemde gezichten als je met een doos zonder langs de kassa gaat weer de winkel verlaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet meer dan klantvriendelijk, toch? Als je een vraag of een probleem hebt, weet je gelijk waar je moet zijn in plaats van dat je moet gaan zoeken of het aan iemand moet vragen.

Bovendien hoef je dan niet de hele winkel door te sjouwen met je spullen, als je bijvoorbeeld iets ter reparatie komt aanbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook handiger voor het ruilen van dingen, dat je niet eerst de hele winkel door hoeft.

By the weg, het is niet altijd bij de ingang. Bij de Hema bij ons in de buurt zit de servicebalie in achterin de kelderverdieping.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het er niet mee eens dat info-balies/service-balies altijd bij de ingang staan; ik ken bijzonder veel winkels waar dat namelijk niet zo is (V&D, Bijenkorf, Blokker).

Maargoed, als ze bij de ingang staan is het natuurlijk makkelijker om spullen retour te brengen zonder door de winkel te hoeven of om te vragen of men bepaalde produkten wel of niet verkoopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Belangrijkste is iig dat de service balie fysiek gescheiden is van de "normale" afreken balie. Liefst moet hier een flinke ruimte tussen zitten, of beter nog in een ander deel van het gebouw.
Dit is om te voorkomen dat mensen die net iets gekocht hebben niet in aanraking komen met mensen die kapotte spulletjes terug brengen.
Is niet fijn om te zien dat je net aangekochte camera ook stuk kan.....
Tevens zijn mensen die kapotte spullen terug brengen nogal eens luidruchtig eea aan het afkraken.
Ook dit werkt niet verkoopbevorderend als dit midden in de winkel gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding