Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De volgorde van de antwoorden op een vraag raakt na de keuze van het beste antwoord vaak totaal overhoop. Is hier iets aan te doen?

Een voorbeeld is http://www.goeievraag.nl/vraag/murphy-meerdere-wetten.8246 maar het is mij al eerder bij andere vragen opgevallen.

Als iemand in zijn antwoord een ander antwoord noemt (bijvoorbeeld door "het antwoord hierboven" te schrijven) en de volgorde van de antwoorden verandert daarna, leidt dit tot misverstanden.

Bij het door mij genoemde voorbeeld was het antwoord van Xinix het eerste, terwijl dit nu onderaan staat. In mijn antwoord noem ik zijn antwoord. Mijn antwoord staat nu boven het antwoord van Xinix. Kan iemand dit nog begrijpen?

Dit probleem moet toch opgelost kunnen worden?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is uiteraard mogelijk om daar iets aan te doen. De tegenvraag is: is dat wel wenselijk?

Antwoorden worden - zodra een vraag is gesloten - gesorteerd op hun waardering (de duimpjes). Het idee erachter is dat het beste antwoord (zoals gekozen door de vraagsteller) bovenaan komt te staan, dan daaronder het antwoord dat door de andere gebruikers als meest waardevol wordt beschouwd, etcetera. Zo wordt een gesloten vraag een naslagwerk waarbij de meest relevante antwoorden automatisch bovenaan staan, en de minst relevante antwoorden onderaan. Erg handig als er later iemand op die pagina terechtkomt (bijv. via een zoekmachine) en meteen de meest nuttige antwoorden ziet.

Een oplossing voor je probleem is door niet te refereren aan andere antwoorden met 'het antwoord hierboven', maar 'het antwoord van Pietje'. Of door helemaal niet te refereren aan andere antwoorden natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je ook kunt doen is helemaal vanuit jezelf spreken, dan hoef je nooit aan te halen, een ander proberen uit te leggen dat zijn mening/antwoord niet deugt... Er is er maar een die gaat kijken of een antwoord klopt en dat is de steller van de vraag... Dus antwoord vanuit je zelf en kijk niet naar anderen... Maakt het veel frisser allemaal, al dat aangehaal en gequoot... Blijf jezelf en spreek vanuit jezelf, daar leren we van met zijn allen...

Dank je GV voor de mogelijkheid dat we kunnen spreken, dat is nu weer eens een goede vooruitgang in deze tijd waarin het spreken meer en meer aan banden gelegd wordt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing