Wie heeft praktische tips voor een gezin dat naar Duitsland emigreert??
Hallo,
Wij zijn een stel met een kind van bijna 11 die druk zijn met een emigratie naar Duitsland,om specifieker te zijn het Eifelgebied.Voor deze oproep is al veel praktisch veldwerk verricht,zoals wat we ons kunnen veroorloven enz enz.Zowel mijn man als ik kennen het gebied goed,hij heeft jaren een huis in de Luxemburgse Ardennen gehad en mijn ouders een 2e huis in de Duitse Eifel zodat we aardig thuis zijn in omgeving,klimaat ed.We hebben er beide veel tijd door gebracht dus weten een beetje wat we kunnen verwachten.Toch is het heel anders,lijkt me,als je er gaat wonen dan een aantal maanden per jaar doorbrengt.
We zouden het heel fijn vinden om in contact te komen met mensen die ons voor zijn gegaan.
We voelen ons aangetrokken door de betaalbare huizenprijzen,grote huizen met lapje grond,de natuur enz.
Uiteraard gooien we niet zomaar het roer om,we googlen ons suf op gezondheidszorg,scholing enz.Wij spreken verstaanbaar Duits,ons kind zal een cursus krijgen.
Iedereen die hier een positieve/negatieve mening over wil delen zouden we blij mee zijn.Mijn man is op dit moment huizen aan het kijken in de VukaanEifel en bij de Moezel om te zien wat je krijgt voor dergelijke prijzen.Daar hij uit de bouw komt heb ik daar alle vertrouwen in.Zodra we als gezin vrij hebben willen we zijn favourieten bezichtigen en evt een sprong wagen.
Alvast dank voor reacties...
je kent de omgeving wat wil je weten dan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.