Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat actuarissen e.a. pas nu weten dat we gemidd. een fiks aantal jaren ouder worden. Dat is toch niet van gisteren op vandaag gebeurd?

Waarom is toename van de levensverwachting niet in kleinere stappen bekend geweest/gemaakt. Wordt dat niet b.v. jaarlijks gemonitored?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben ooit docent actuariële wetenschappen geweest bij de accountants opleiding. en toen was al duidelijk, dat het niet zo zou kunnen gaan als men voorspiegelde.
Het probleem is dat iedereen te veel uit de ruif snoept en bedoel ik niet de verzekerden, maar de overheid en de verzekeraars. Natuurlijk kende men al in de jaren zeventig de tendensen in de ontwikkeling van de bevolking.

Bovendien is het de overheid een doorn in het oog, als jij voor jouw eigen oude dag wil zorgen Per jaar betaal je 1.5 % van jouw spaarcentjes als extra belastingen aan de fiscus, en als je de toename van je spaarcentjes niet aftrekt, dan betaal je dus 1.5 % vanwege het niet aftrekken van de belastingen. Dat schiet dus niet op als de rentie niet hoog staat, dan loopt jouw eigen pensioenfonds dud leeg.

De belastingheffers doen gewoon aan georganiseerde en legale diefstal.

Nederland wil bovendien overal grip op hebben. Zelfs zelf sparen voor je oude dag is een afkeurenswaardige eigenschap. Vooral in linkse kringen: houdt de mensen afhankelijk, dan heb je macht over ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jaarlijks wordt dat bepaald ook de toereikendheid van de pensioenen.
Nu komt het goed uit om dit te vertellen de pensioenfondsen hebben wat uit te leggen en de premies moeten omhoog er gaat minder worden uitbetaald en we moeten langer werken. Alles wordt gebruikt om het gelijk te halen
(Lees meer...)
ronron1212
14 jaar geleden