Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat sommige mensen denken dat lich massa heeft wat niet kan?

is dat aangeleerd zijn ze oud en dachten ze dat vroeger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

dat vroeg ik mij ook af :P.
aangezien 3/4 op de vorige vraag had gezegd dat fotonen wel massa hadden.... wat natuurlijk onjuist is.

die mensen hebben de relativiteitstheorie en de formule E=mc2 gewoon niet begrepen. en zeggen dus maar wat.

Toegevoegd na 8 uur:
sorry, van al die verbeterwoede van mij ;)

maar ik heb anders nog niemand gezien die mijn ongelijk bewijst met formules e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Ivo207;

Ik ben 48 en ben al minstens 46 jaar lang overtuigd aanhanger van de theorie dat fotonen massa hebben. Knappe metafysiscus die me van dat geloof afbrengt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens staat juist de voorheen zo hooggeprezen en onbestreden relativiteitstheorie de laatste tijd behoorlijk onder druk bij de quantummechaniekers....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij dan een verklaring dat sterren een lens kunnen vormen omdat het licht afbuigt anders dan de zwaartekracht en het gewicht van fotonen?
Je kunt onder bepaalde omstandigheden sterren zien die achter een andere ster liggen omdat het licht om de ster heen buigt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ja, ik ben nog tien jaar ouder en dus nog gekker dan Hansv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al het licht in de kosmos weegt zo zwaar dat het maar goed is dat het zo verspreid is want anders zouden we er allemaal onder gebukt gaan. Dat het licht gewicht heeft is eenvoudig te bewijzen al zullen velen hun wenkbrauwen fronzen bij dit bewijs: weeg een kaars, steek die aan, laat die een uur branden en weeg de kaars dan weer......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn hardnekkig in het vasthouden aan hun paradigma en aan hun (gevoelsmatige) overtuigingen.

Zo zijn mensen vaak ook moeilijk te overtuigen van het feit dat 0,9* (een nul, een komma en dan een oneindige reeks negens) gelijk is aan 1. Ondanks eenvoudige bewijsvoeringen.
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing