vragen wbt huurcontract
Wij wonen inmiddels drie en een half jaar in een huurwoning van een particuliere verhuurder. wij hebben 3 vragen.
De woning heeft diverse gebreken, de grootste is lekkages op verschillende plaatsen in huis. Wij melden dit steeds maar er word of niets of half een een vaag "mannetje" iets aan gedaan met als gevolg dat de lekkages doorgaan en wij inmiddels op de bovenverdieping een verrot hardboard plafond hebben dat naar beneden zakt. Ook op andere plaatsen in huis is er schade aan plafonds en muren. Nu wil ik graag weten of de verhuurder deze kosten om dit te repareren mag inhouden op de borg die wij graag terug willen bij vertrek (zo snel mogelijk). Het is nogal een moeilijk persoon.
Ook staat in het huurcontract dat de vloerbedekking (tapijt en laminaat) bij het huis horen. Deze hebben de vorige bewoners gelegt, goedkope kwaliteit (gelijmd) over vloerbedekking heen en dus is alles geknapt en kapot door een niet juiste manier van leggen. Kan de verhuurder ons verplichten bij vertrek in alle vertrekken nieuwe vloerbedekking/laminaat te leggen?
Mag een verhuurder ten alle tijden langskomen om de woning te bekijken? Mij word verweten dat ik nooit opendoe terijl hij weet dat ik kantoor aan huis heb en geen klanten kan ophangen omdat de bel gaat.
Wij willen hier graag zsm vertrekken omdat het ons gewoon teveel word met alle lekkages, maar wij zijn erg bang de borg niet terug te krijgen aangezien de huisbaas alles aanpakt om er zelf beter van te worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.