Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn de bouwplannen van oude gebouwen ergens terug te vinden op het internet?

misschien wil ik wel een oud gebouw gaan na bouwen met kleine klei steentjes. dat lijkt me wel wat. ik heb al een tijdje een pak klei staan maar ik weet er verder niet zo veel ideeën mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op internet,kan ik je niet zeggen,maar benader de betreffende gemeente eens. Misschien dat ze jou een bouwtekening willen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zover ik weet zijn bouwplannen niet zomaar op internet te vinden.
Je zou het kunnen proberen bij de betreffende gemeente van het gebouw wat je mooi vindt. Als je een gebouw wilt bouwen moet je namelijk je plannen indienen bij de gemeente ter goedkeuring. In theorie moet een gemeente dus alle bouwplannen hebben. Of gemeenten deze ook allemaal bewaard is een tweede. Wellicht dat er een archief is.
Als je van een enigszins bekend gebouw het wilt nabouwen, heb je wellicht meer kans dat daar tekeningen van behouden zijn gebleven.
Je zou dan ook eens kunnen proberen bij een organisatie voor monumentenzorg of de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Of bijvoorbeeld het stadsarchief. Maar eerst eens bij de gemeente, daar heb je de meeste kans!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien staat er hier: http://friesscheepvaartmuseum.nl/nl/zoeken-in-de-collectie/indeling/gallery/trefwoord/Subcategorie/bouwtekeningen%20gebouwen wat tussen. Uit die 657 resultaten moet er wel wat bruikbaars te vinden zijn.

Veel succes en plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.hirstarts.com/dragonin/dragonin.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding