Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ieder geval hebben Markus, Mattheus, Lukas en Johannes een deel voor hun rekening genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens met ingeving van god.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het oude testament hebben we gejat van de joden, het nieuwe testament is volgens de overlevering door de apostelen geschreven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bijbel is ±500 jaar na de man waar het om draait samengesteld door een groep van wijze mannen. Die verzamelden alle materiaal dat er destijds bekend was bij elkaar en compileerden de Bijbel... Zo was het evangelie van Thomas anders dan alle andere. Hij had het over reïncarnatie en dat was min of meer in tegenspraak met wat die anderen allemaal schreven, dus lieten ze dat maar uit de Bijbel... Er zou ook een evangelie van de meest opgeleide apostel zijn, dat van Judas, maar dat is nergens meer terug te vinden... In de kelders van het Vaticaan liggen nog vele boeken en geheimen ons onbekend, maar niemand krijgt daar toegang toe...

Voordat streng gelovigen hierover vallen, ik haal alleen aan wat Bhagwan Shree Rajneesh zegt in zijn boeken, ik was er destijds niet bij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Bijbel bestaat uit een reeks aparte boeken en geschriften van verschillende lengte en stijl in verhalende vorm, in proza en poëzie, die over een periode van ongeveer duizend jaar geschreven zijn door een veertigtal verschillende auteurs.

Overigens zijn de 4 apostelen de bekendste schijvers. De 4 apostelen waren Matteüs, Marcus, Lucas en Johannes.

Er wordt ook gezegd dat Judas nog een evangelie heeft geschreven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door mensen met een levendige fantasie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn verhalen met indrukwekkende wijsheden, die vele eeuwen van mond op mond werden doorverteld, en op enig moment zijn vastgelegd.

Als je deze wijsheden naar vandaag weet te vertalen en toe te passen, dan heb je er indrukwekkend veel aan.

Ik vind het moeilijk dat er mensen zijn die het per se rationeel als een daadwerkelijk feitelijk verslag willen lezen. Waar tot op de letter. Daar doe je de wijsheid die er in staat zo veel tekort mee! Dan worden het sprookjes, en sprookjes spreken nu eenmaal de mensen niet aan. Lees je de _ware_ betekenis van de woorden, dan kan het een enorm hulpmiddel zijn om tegen de wereld en alles aan te kijken. Zie je het letterlijk dan beledig je de tekst en doe je vooral jezelf tekort. Denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing