Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden vaak vragen gesteld die in de media recent aandacht hebben gekregen?

Ik zie heel vaak vragen langskomen die heel recent in een artikel van bijvoorbeeld Quest stonden, of die werden behandeld in een programma als Myth Busters.

Worden deze vragen onbewust gesteld, naar aanleiding van bepaalde input bij de vraagsteller, of als een manier om een 'ingewikkelde' vraag te stellen?

Ik bedoel eigenlijk: In Myth Busters wordt een item uitgezonden over het blussen van vuur door middel van geluid. Een dag later zie je een vraag op GV die deze vraag stelt, terwijl het antwoord de avond van te voren op TV was. Ik zie dat vaker gebeuren. Dit soort vragen bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Is dat niet een normale gang van zaken; GV'ers lezen veel en volgen de actulaiteit op de voet. Zo is het logisch dat je je vragen stelt over actuele gebeurtenissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien kan het ook zo zijn dat je iets hebt gelezen of gezien wat jij intressant hebt gevonden en waarvan jij hebt geleerd. Door er dan een vraag over te stellen laat je de mensen hier er ook over nadenken. Zo deel je in feite ook je kennis. En inderdaad doordat jij het antwoord eigenlijk al weet en de kennis wilt delen heb je ook een intressante, ingewikkelde vraag waar de mensen vast positief op gaan reageren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met alle respect voor de vragensteller maar volgens mij toch wel een gebrek aan originaliteit. Er is in de breedte nog zo veel te vragen en men zoekt over het algemeen de diepte omdat ze denken daarmee punten te scoren. Of die nou van hun zelf komt of van de televisie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: