Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn katjes goed verwennen?

behalve:
Sticks
Speelgoed
En lekker eten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De ultieme kicks voor mijn katten:

- natvoer (ze krijgen droogvoer, maar onregelmatig ook een zakje natvoer)

- sticks

- gistsnoepjes (die van mij blieven het niet, maar veel katten zijn er dol op)

- een wc-rol (m'n ene kat slaat er de voorpoten in en gaat dan met de achterpoten met flinke kracht trappen - resultaat: overal 'sneeuw' maar je ziet haar genieten, toch probeer ik het zoveel mogelijk te voorkomen sinds ik ooit een pleerol op een voor haar bereikbare plaats liet staan toen ik niet thuis was... Een leeg rolletje is ook al een leuk speeltje.)

- een zachte deken (nepbont is het helemaal hier: trappelen, kwijlen, spinnen en half van de wereld raken)

- lekker aaien en voor sommige katten ook onder het kinnetje kriebelen (dat laatste moet je bij die katten van mij juist niet wagen)

- diezelfde kat van de pleerol wil ook altijd per se mee als ik naar de badkamer ga, dan gaat ze op de wasmachine zitten (of nog liever op de vieze was) en gaat dan 'praten', zij mauwt en mauwt tegen me en ik schuimbek al tandenpoetsend terug ;-) Als ik douche vindt ze het duidelijk minder leuk, ook al wordt ze bovenop die wasmachine beslist niet nat.

- de klassiekers met iets aan een touwtje, of simpelweg een flinke knoop in een dik touw gelegd

Kortom: aandacht op een manier en een tijd die zij en jij fijn vinden, en af en toe iets extra lekkers (wen ze er niet teveel aan als je niet over x jaar nog wilt eten met een paar grote ogen op je bord/vork/mond gevestigd, met een wolk van 'EN IK DAN?!?!?' voor je neus ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het allerleukste voor een katje te verwennen... zet maar eens een gewone lege door neer en maak er wat gaatjes in ..moet eens kijken wat een lol ze hebben

Toegevoegd na 30 seconden:
door-- moet doos zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar buiten laten! Lekker op ontdekkingstocht gaan en vogels, kikkers, vliegjes en dergelijken jagen

En dan dingen die erg verschillen per kat en diens voorkeuren:
- mee in bad nemen/alleen in bad laten (geen zeep)
- leverworst of kip -die je zelf zou kunnen eten- geven
- een cd opzetten die ze kunnen meemauwen
- optillen, knuffelen, aaien, kammen, enz
- vast ritme geven: op tijd binnen laten en op tijd voeren

Wat ik zeer belangrijk vind is dat je huisdieren als katten vooral heel erg hun eigen gang laat gaan. Als je te veel met ze bezig bent kunnen ze vijandig worden, bang, een schaduw die je overal volgt of weglopen. Houd in gedachten dat het een huisdier is, en geen kind of verkering :p Het weet zelf het beste wat het wil en gaat van nature volledig zijn/haar eigen gang.

Toegevoegd na 3 minuten:
En in navolging van marion61:
oude kledingstukken*, kussens, hindernisbaantjes; dat maakt de tijger in ze los, is supertof.

*http://www.youtube.com/watch?v=ZUOH2LkD0pM

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat de kat waar ik op pas erg leuk vind: met de tuinslang (of de koude föhn). Gaattie naar happen, doorheen springen, enzovoort.
!!! Alleen als de kat het duidelijk leuk vind! En niet de warmste stand, je wilt niet weten hoeveel rotzooi je al krijgt, als de kat er ook nog droge ogen aan overhoud zijn de rapen gaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stukje zilverfolie tot een bolletje maken en gooien.. Ze rennen dan ze hele kamer door achter het bolletje aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kleine katjes willen alles nog ontdekken. ze vinden het leuk om te spelen met bijvoorbeeld, touwtjes, balletjes, dozen, en nog veel meer. ze vinden alles leuk waarmee ze kunnen stoeien. je kunt ze ook verwennen door aandacht te geven op dat stoeien, en bijvoorbeeld met een touwtje heen en weer te lopen, of door een balletje te gooien. wat erg belangrijk is dat als je vaak wilt knuffelen met je kat, dat je hem veel aandacht geeft, en vaak met hem speelt. je kunt ook lekker eten geven, maar het is veel leuker als je snoepjes of brokjes door de gang of kamer gooit, want de kat rent er dan achter aan, en als beloning eet hij het op, en het is ook nog goed voor hem, want zo blijft hij in beweging. bij kittens is het vaak belangrijk dat ze goed bewegen zodat ze gezond blijven. als je kat ouder word kun je merken dat ze vaak ook luier worden, en liever willen slapen, en binnen hangen. alles verschild vaak per kat, maar wat elke kat toch heel leuk vind is buiten zijn. lekker jagen, en rennen. je moet dan vooral niet bang zijn als je kat s'nachts niet thuis komt, want katten zijn nacht dieren, maar komen toch altijd terug. het komt dan ook voor dat je ze eerst lang niet ziet, en dat ze daarna wel twee dagen liggen te slapen, want katten slapen namelijk twee/derde van hun leven, dus dat is niet erg. hopelijk heb je hier wat aan. al wil je nog wat weten laat het me dan weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mijn katten geweldig vinden is gewoon een simpel propje papier...Als ik al een papiertje van een kladblok scheur, komen ze al aanrennen...Speeltijd!
Je kunt ook (zoals al eerder geschreven) een wc rol geven. Stop er snoepjes in, maak je uiteinden dicht en prik er enkele gaatjes in. Kunnen ze uren zoet mee zijn en ze bewegen wat af!
Echt, je kat verwennen kost niks...alleen veel liefde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding