Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben erachter dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen. De school is nog niet begonnen, kan ik nu al overstappen op een andere opleiding?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je verkeerde opleiding hebt maar wel de goede school kan je meestal 1 á 2 weken voor dat het weer begint contact op nemen met je (nieuwe)school en kan je misschien over geplaatst worden naar de juiste opleiding (op dezelfde school)

wanneer je verkeerde opleiding, en verkeerde school hebt zou ik eerst contact opnemen met de school waar je wel naar toe wilt, en meestal hebben ze ook nog intake gesprekken in de vakantie.. (heeft mijn broer ook gehad)

als je dan bent toegelaten kun je je andere school opzeggen.

1 á 2 weken voor het begint kan je vaak wel bellen!

succes met je opleiding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem contact op met die school en vraag of er voor die andere opleiding nog plekken zijn, zo snel mogelijk zeggen dat je deze opleiding niet wil starten, anders betaal je nog lesgeld ook voor lessen die je niet wil!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In overleg zou het mogelijk moeten zijn, maar ik zou geen seconde meer wachten en iedere hulp erbij betrekken die ik kan bedenken... beide scholen, je ouders etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Scholen hebben graag extra studenten erbij. Bel even naar de opleiding waar je nu wilt gaan studeren. En anders zou je in februari moeten beginnen, maar zonde om onnodig studievertraging op te lopen. Wie praat krijgt veel voor elkaar ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, ga erover praten met de decaan van de opleiding die je eerst hebt gekozen. Als het binnen hetzelfde opleidingssysteem is, kan het waarschijnlijk nog wel makkelijk veranderen. Als je naar een andere school wilt, zit je wel met het schoolgeld. Dus moet je onderzoeken wat de regels zijn. Je hebt waarschijnlijk een contract ondertekend. Ga in ieder geval zo snel mogelijk praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing