"Wat je zaait zul je eens oogsten", klopt deze stelling? hebben jullie dit zelf al eens ondervonden.
Soms hoor je deze uitspraak "wat je zaait zul je oogsten"
Ik zal toelichten wat ik bedoel.
In het voorjaar zijn mensen aan het kasten opruimen, kleding die we niet meer dragen doen we in zakken, gaan naar een kleding verzamelplaats en gaan naar arme mensen, of naar andere landen waar ze gebrek hebben aan kleding. Kan het zo zijn dat straks de arme landen het beter krijgen, wij het minder krijgen en dat wij op den duur gedragen kleding terug krijgen. Dit houd mij weleens bezig.
Hebben jullie ook ervaring op ander gebied? geloven jullie ook dat iemand die steelt zelf ook bestolen kan worden?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Bedankt voor jullie reacties, Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben. Het is natuurlijk goed dat onze kleding die we niet meer nodig hebben met anderen delen. Maar nu bedoel ik meer de egoïstische reden, als we vorig jaar kleding gekocht hebben en het is nog goed draagbaar maar het is niet meer modieus we doen het om die reden weg en kopen nieuw een ander mag onze kleding die we niet meer mooi vinden dragen. Zouden die dan op de duur een ander zijn gedragen kleding moeten dragen,en dan denk ik inderdaad aan karma.
Ik denk ook dat als mensen stelen dat ze in dit leven zelf bestolen kunnen worden, maar het kan ook in een volgend leven gebeuren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.