Ben doodsbang voor Motten....Bestaat er een therapie voor om zo mijn angst voor Motten weer weg te krijgen?
Ik ben mijn hele leven al bang voor Motten,en mijn angst is al zo sterk dat als ik naar huis kom in iedere hoekje ga kijken op er ergens een mot zit,om ik kan niet rustig in mijn huis zitten als ik niet zeker weer dat er mischien ergens een mot op mij te luren staat.
Ik vind motten hartstikke enge insecten en ik hyperventileer bijna,krijg er hartkloppingen van en zweetuitbraken.
Ik vind dit niet meer gezond en wil hier voor een therapie maken,om mijn angst is een al-dagelijkse belemmering.
Ik weet wel waarom ik er zo bang voor ben en dat is omdat de motten zo maar door de kamer flatteren en dan ook nog op me afkomen als dat ze geen ogen hebben of zo,en soms zitten ze ergens aan de muur geplakt en ik vind ze totaal eng en vies en smerig en leilijk,ik vind het gewoon het engste insect wat er bestaat.
Ik weet dat er therapieën bestaan voor muizen en spinnen en zeker nog meer therapieën voor mensen die bang zijn voor bepaalde dieren,maar over mottherapie kan ik niet zo veel vinden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.