Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Indien je op jou naam alleen een volledig gemeubelt appartement huurt (beschreven in contract). kan een deurwaarder dit aanslaan voor een andere inwoner?

Indien je op jou naam alleen een volledig gemeubelt appartement huurt (beschreven in contract). kan een deurwaarder dit aanslaan voor een andere inwoner

2 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Volgens mij moet je dan kunnen bewijzen dat de spullen van de andere inwoner zijn die dan geen familie moet zijn. Indien dit toch het geval is, dan kunnen ze eventueel wel aanspraken maken. Wat ze niet zullen meenemen zijn dingen die je nodig zou hebben voor een normaal leven, dus je bed, keukenspullen, bank etc.

Als je een andere situatie bedoelt> dus dat jij eindverantwoordelijke bent en aan iemand anders verhuurt, dan blijven de deurwaarders eisen op jouw naam. Het zijn jouw 'schulden' dan. Ik weet dit niet heel zeker, maar wat je kunt opzoeken is bijv:"hoofdelijke aansprakelijkheid.

Ik hoop dat je wat aan de bronnen hieronder hebt!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nee, een deurwaarder kan alleen beslag leggen op eigendommen van de persoon waarvoor het beslag is gelegd. Als jij alleen huurt en het appartement volledig gemeubileerd is, kan de deurwaarder alleen beslag leggen op jouw eigendommen en niet op die van andere inwoners.
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing