Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Een droom die veertig jaar geleden een tipje van de sluier oplichtte onthult me nu nog meer. Zo'n droom kan je wel eens hebben, maar bij mij zijn zulke dromen zeldzaam en ik denk dat erg moet oppassen met het interpreteren van dromen. Aan de meeste kan ik geen touw vastknopen.

Toegevoegd op 25-04-2009 02:09:24
Met het gezegde worden volgens mij dagdromen (je rijk dromen) bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jouw droom had onthult?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat mag je wel vragen, maar als ik dat had willen vertellen had ik dat al wel gedaan. Het gaat echter ook over iemand anders.
een droom kan geen bedrog zijn, het verwachtingspatroon wat je vastlegt aan een droom is bedrog. Je zeg toch ook niet dat een regenboog bedrog is mdat er geen pot goud aan het einde staat? Dromen en regenbogen zijn gewoon verschijnselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is niets complexer dan het voor jezelf interpreteren van één droom. Hier is veel onderzoek naar gedaan in de afgelopen decennia. Het komt er grofweg op neer dat de droom een verwerking is van de dag ervoor en wat je die dag bezig heeft gehouden...

Natuurlijk zijn er mensen die zeggen enigszins voorspellende dromen te hebben. (gehad) Ik zal dit zeer zeker niet tegen spreken. Feit blijft wel dat een droom een complexe uitleg geeft van de dag...

Ik durf het je ergens niet te zeggen dat dromen bedrog zijn, of juist niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je ze gelooft, als je gelooft dat ze waar zijn, dan zijn dromen bedrog...
Als je dat niet gelooft, dan valt het best wel mee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dromen zijn gen bedrog.

- Het is een verwerking van emoties uit het dagelijkse leven
- Het zijn boodschappen die je kunt krijgen zodat het een meerwaarde kan krijgen in je leven.

Zie verder de vele vragen over dromen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste wel volgens Marco Borsato
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee,
dromen zijn geen bedrog ik ben het compleet eens met barry over dat dromen het verwerkingsproces is van de voorgaande tijd (dag).
zo was ik laatst wanhopig mijn boekenkast leeg aan het gooien opzoek naar een boek (van nul tot nu) helaas kon ik het niet vinden dus zette ik alles terug.
die nacht droomde ik dat ik heb boek voor me in de kast zag staan.
toen ik wakker werd stond het boek recht voor mijn neus in de boeken kast (staat naast mn bed).
ik denk dus dat ik onbewust toch heb opgepikt dat dat boek er stond en heb het in de vorm van een droom verwerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het niet. Laatst droomde ik dat de handrem van mijn auto het niet meer deed. Alsof de handel lam was. Die ochtend bracht mijn zoon de auto terug (hij had hem geleend) en vroeg me of ik geen problemen had met de handrem. Die deed het volgens hem niet. Ik heb er daarna niets van gemerkt, hij doet het nog steeds.
Toeval?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding