Hoe open ik alle zeven de chakra’s?
Ik verdiep mij al ongeveer zes jaar in dit onderwerp , omdat ik ontdekt heb toen daar heel gevoelig mee te zijn , maar overal staat het weer anders geschreven waardoor ik denk “ja wat is het nou ?” ,
Nou keek ik laatst Avatar (the last airbander) waar in een aflevering werd uitgelegd hoe dat precies ging (bij hem was dat om de Avatar-trans te beheersen) , en daar had ik wel een goed gevoel bij ,
maar ik kan dat niet exact onthouden en dat nou specifiek vinden in het Nederlands op internet , zou ik op deze manier willen bereiken
Ik weet alleen nog van twee tot drie chakra’s hoe die openen , maar de rest niet meer; de eerste twee schaamte toe te geven en te accepteren , je angsten - weet alleen niet meer welke nou welke is van de twee , en de zevende (bij je kruin) door alles los te laten en te accepteren ,
Ik heb ook begrepen dat als je alle chakra’s geopend hebt dat ze dan pas in balans kan brengen , maar dat dat dus niet meteen is als je ze geopend hebt; moet eerst ook in balans raken met je onder- en bovenbewuste en bewuste en onbewuste; dat je eigen stem en je hogere zelf (ego en ziel) in balans raken met elkaar (ik weet wel al dat je daarvoor zowel je spirituele ik in details voor moet kennen als je eigen ik - wie je nou bent)
Klopt dat ?
Zo ja , kan daar hier ook wat uitleg overgegeven worden tot hoever mogelijk ?
Openen doe je door meditatie (doe je tenminste niemand kwaad).
Door in balans te komen, open je ze en door ze te openen kom je in balans. Oftewel een wisselwerking. Het een neemt het ander mee.
Er zijn verschillende manieren om die balans te vinden. Meditatie, yoga, vechtkunsten en tal van andere manieren. @Ritsuka
In basis heb je gelijk. Maar je zal er (wellicht) versteld van staan hoeveel zaken in manga op waarheid / het echte leven gebasseerd is.
Met andere woorden: het is onbewezen.
En dat betekent dan weer dat je van alles kunt verzinnen. Dat gebeurt dan ook. En ja, dan krijg je tegenstrijdigheden.
De enige oplossing is dezelfde als bij andere geloven: kies er eentje waar jij je goed bij voelt. Dat is het enige dat van belang is. Vergeet alle andere versies.
Ik geloof in spiritualiteit en in de al-geest , de al-geest zijn alle geloven bij elkaar , en ben zelf paranormaal begaafd met meer dan een 6e zintuig ,
Dus vind het niet zo heel netjes van je wat je zegt
Het staat mij vrij mijn ideeën te delen. Ook al wil jij die misschien liever niet horen, je weet niet of er anderen zijn die er wel prijs op stellen. Het zou je sieren als je dat hen en mij zou gunnen.
De 7 chakra's hebben verschillende kenmerken, maar staan eigenlijk voor iets:
Kruinchakra b.v. : Het goddelijke/Verlichte en of vrijheid en of nog meer benamingen, in mijn mening is het hoe "los" je bent in de waarheid, je kan heel openminded zijn, dan verbeter je je kruinchakra. Ik geloof niet dat er een grote manier is ofzoiets dergelijks om je chakra's één per één te verbeteren, want er bestaat ook geen 1 totale waarheid, het is gewoon iets gecompliceerder dan dat anders zouden we allemaal geen ego hebben, toch?? Ik geloof dat je je perspectief op de betreffende vlaktes (bijvoorbeeld zonnevlechtchakra objectieve identiteit) moet verbeteren, dus een mindset beter gefomuleerd. Een voorbeeld?
https://www.youtube.com/@MarkRober
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.