Wie zit er fout bij dit verkeersongeval tussen auto en scooter?
In de afbeelding staat een ongeval waarbij een scooter (B) tegen de richting in mijn auto(A) is gereden. Mijn verzekering meld mij dat er hierbij geld dat de schuld bij beide ligt en de schade 50/50 wordt vergoed. Er is alleen matiarele schade. Ik kan online alleen geen voorbeelden vinden waarbij twee sterke verkeersdeelnemers 50/50 moeten betalen bij een ongeval waar iemand in de verkeerde richting reed. Heeft iemand hier meer kennis over en heeft het zin voor mij om dit aan te vechten?
Met vriendelijk groet,
Remco
Je hebt het enkel over dat de scooter ergens reed waar hij tegen de richting in reed, maar dat is eigenlijk irrelevant. Hij heeft voorrang want hij gaat rechtdoor op dezelfde weg. Of hij ergens reed waar hij niet mocht rijden, moet voor jou niet uitmaken.
In mijn ogen ben jij 100% verantwoordelijk voor het ongeluk, en zou de scooterrijder een boete moeten krijgen voor tegen het verkeer in te rijden. Jij bent namelijk degene die de voorrangsverleningsfout hebt gemaakt.
Dat jij rekening gaat houden welke richting het verkeer dient te rijden is een foute manier van denken. Dan ben jij voor de scooter aan het denken, en niet voor je zelf.
Staat los van sterke of zwakke verkeersdeelnemer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.