Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij duidelijk maken tot wanneer ik mijn cv-ketel nog kan vervangen voor opnieuw op gas ,?

Hoorde dat 2025 het einde is. Zijn er ook cv-ketels die (later) op waterstof kunnen overgaan door aanpassing of zoiets

2 jaar geleden
in: Overig
ronron1212
2 jaar geleden
In 2026 heeft de overheid immers aangekondigd dat er dan altijd een duurzame installatie toegepast dient te worden. Is je CV-ketel aan vervanging toe, dan zul je deze vanaf 2026 moeten combineren met een hybride warmtepomp. In dit artikel wordt stilgestaan bij de verschillende mogelijkheden om je woning met- en zonder aardgas te verwarmen.
https://www.atagverwarming.nl/ondersteuning/kennisbank/cv-ketel-taboe-in-2022/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De einddatum van cv-ketels die geen gas gebruiken is nog onbekend.

Pas na 2025 komen er mogelijk prestatie-eisen aan verwarmingsinstallaties. Dat zou betekenen dat woningeigenaren bij een ketelvervanging een duurzame component toe moeten voegen aan de cv-ketel.
Bij een zogeheten rendementseis wordt het onmogelijk gemaakt om 1 op 1 een cv-ketel te vervangen. Er moet dan bijvoorbeeld een warmtepomp of een zonneboiler worden toegevoegd. Concreet betekent dit dat nog heel lang gewoon cv-ketels mogen worden vervangen. Want ook bij een hybride, wordt er nog gewoon een cv-ketel geplaatst die een levensduur van zo’n 15 jaar heeft.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: