Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op wat voor termijn mag de werkgever de uren intrekken die ze mij hebben ingepland?_0 uren contract?

Mijn werkgever heeft mij ingepland voor 90 uur deze maand, maar trekt deze uren weer in. Heb ik recht om deze uren uitbetaald te krijgen met een 0 uren contract i.v.m. korte termijn waarin het is gedaan? Aangezien ik de komende paar maand ook niet meer ingepland ga worden. (net zoals alle anderen met een 0 uren contract.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat is het nadeel van een nul-uren contract. Je krijgt alleen de uren betaald die gewerkt hebt.
jc54
2 jaar geleden
Afhankelijk van mogelijke CAO; 4 dagen of 24 uur van te voren.

https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/arbeidsvoorwaarden/rechten-oproepkracht/
"
Minimaal 4 dagen oproeptermijn
Uw werkgever moet u minimaal 4 dagen van tevoren oproepen voor werk. Dit moet schriftelijk, bijvoorbeeld via e-mail. Is uw werkgever te laat met de oproep? Dan hoeft u de oproep niet te accepteren.

Trekt uw werkgever de oproep binnen deze 4 dagen weer in? Of verandert hij de tijden van de oproep? Dan heeft u toch recht op loon alsof uw uren niet zijn ingetrokken of veranderd.

In uw cao kan staan dat uw oproeptermijn korter is dan 4 dagen. Maar de termijn mag nooit korter zijn dan 24 uur.
"

Heb ik recht om deze uren uitbetaald te krijgen met een 0 uren contract i.v.m. korte termijn waarin het is gedaan?
Dat zal voor de meeste uren dus een Nee zijn. Maar het kan dus wel voor een aantal uren gelden.
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing