Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is je recht op privacy mbt een verkeersboete van een leaseauto?

Ik heb met mijn leaseauto van leaseplan een snelheidsovertreding begaan. De bekeuring komt binnen bij de wagenparkbeheerder want hij heeft alle auto’s op naam. Hij stuurt mij de boete op maar neemt mijn manager en diens hoofd mee in de cc. Dat gaat hun toch niks aan? Mag dat zomaar?

een jaar geleden
in: Overig
1.5K
teusvh
een jaar geleden
Als de auto is gehuurd door het bedrijf ligt het voor de hand dat de directie wordt geinformeerd als daar onrechtmatige dingen mee gebeuren.
Doedani
een jaar geleden
Een snelheidsovertreding van 10km lijken mij geen onrechtmatige dingen
TurfGraver
een jaar geleden
Wat lijkt het jou dan?
ronron1212
een jaar geleden
De auto wordt door je werkgever betaald en aan jou ter beschikking gesteld je bent geen eigenaar,
tinus1969
een jaar geleden
Een snelheidsovertreding is toch echt een strafbaar feit.
tinus1969
een jaar geleden
En dus onrechtmatig.
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 leg eens uit waarom. De boete wordt begaan door een werknemer met een auto van de werkgever
tinus1969
een jaar geleden
De snelheidsovertreding is onrechtmatig gebruik vd auto en mag dus gemeld worden aan de manager.
Thecis
een jaar geleden
@Tinus
Dat is dus juist de vraag of het mag. Ik haal dat nergens uit.
Vaak wordt dit contractueel wel vast gelegd (lease contract) maar dan moet je dat daar terug kunnen vinden. Ook als leasebedrijf dien je je aan de AVG te houden. En die is wel echt streng hoor.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Zoals ik het lees heeft de leasemaatschappij een medewerker van wagenparkbeheer geïnformeerd. Die medewerker werkt, zo lees / begrijp ik het, werkt in hetzelfde bedrijf als vraagsteller. En die medewerker van wagenparkbeheer heeft niet alleen de berijder geïnformeerd, maar ook twee leidinggevenden.
De vraag is of wagenparkbeheer medewerker dit had mogen doen.
Doedani
een jaar geleden
Perfect samengevat
tinus1969
een jaar geleden
Avg of niet; er is een strafbaar feit gepleegd met een bedrijfsmiddel ( de auto) en mss ook nog onder werktijd. Dat moet juist gemeld worden aan de leidinggevende.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding