Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede oefeningen om de fietsspieren te versterken voor senioren?

Ik zit sinds kort op fietsles, maar merk dat ik wel wat meer kracht in mijn spieren kan gebruiken. Al zoekend vind ik echter alleen oefeningen die mij echt niet gaan lukken.

een jaar geleden
in: Overig
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
Een Hometrainers waarop je kan fietsen
https://www.coolblue.nl/hometrainers
jc54
een jaar geleden
Welke spier(groep)en bedoel je?
ronron1212
een jaar geleden
@jc54 benen batuurlijk
ronron1212
een jaar geleden
@Rieneke1 een elektrische fiets kopen om te fietsen
Amadea
een jaar geleden
Met een elektrische fiets kun je echt de gevraagde spieren niet versterken. Die zullen misschien zelfs nog zwakker worden...
Pieterke
een jaar geleden
Ik gebruik pods. Dat zijn van die halfronde kunststof bollen met dus een platte onderkant en die van mij hebben een soort stekels aan de bovenkant maar je hebt ze ook zonder stekels. Je gaat er op staan en dan beweeg je heen en weer. Je kunt ook gemakkelijk zelf variaties van bewegen bedenken. Ik doe dat meestal een paar keer een paar minuten per dag en dat heeft mijn beenspieren heel erg versterkt. Ik heb de bij Bol.com gekocht voor 14,95 maar Action schijnt ze ook te verkopen voor een euro of 5.
Pieterke
een jaar geleden
Deze bedoel ik: https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-balance-trainer-pods-set-turquoise/9200000109277906/?s2a=
Cryofiel
een jaar geleden
Muurzitten (als je begrijpt wat ik bedoel) is erg goed voor de bovenbeenspieren. Kan prima tijdens het tandenpoetsen. Squats of squat-jumps voor de gevorderde. Lunges, of jumping lunges voor de gevorderde. Vergeet de rompstabiliteit ("core stability") niet.
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea elektrische fietsen vereis nog steeds spierkracht minder dan gewoon fietsen het gaat dus echt niet vanzelf. Maar ik geef deze reactie na een eerdere van een hometrainer waar je op kunt fietsen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Niet echt een oefening maar zijn bepaalde toestellen die onder verschillende benamingen verkocht worden, zoals beentrainer, pedaaltrainer, stoelfiets enz, waarmee je, al zittend op je stoel fietsbewegingen maakt. Zijn een stuk goedkoper dan de echte hometrainer. Trouwens ook liggend trapbewegingen maken kan al schelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Squatten en trappen lopen, Zo mogelijk met verzwaring (gewichten dragen). Bij trappen lopen regelmatig ook een keer op de tenen (opveren).
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Goede voor de kuiten, op rand van eerste traptrede staan en telkens op tenen staan, en hakken naar beneden laten zakken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding