Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

BVA Auctions, wat zijn de gevolgen als ik een gewonnen kavel niet betaal?

Ik heb een keer per ongeluk mee geboden op een kavel bij BVA. Dit was helemaal mijn bedoeling niet. Een paar dagen later sloot de kavel en krijg ik een factuur van ruim 210 euro!

Dit ben ik echter niet van plan omdat ik de kavel helemaal niet wil!

Wat zijn de gevolgen als ik niet betaal? en mag dit wat BVA doet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja, BVA mag dit doen. Je bent namelijk akkoord gegaan met de voorwaarden dat een bieding bindend is. Je moet dus echt uitkijken met waar je op bied.
Daarbij bied je ook niet zomaar op iets. Na het invoeren van een bod moet je deze ook bevestigen (en dan zie je ook de totaalkosten).

Ik verwacht dat als je niet wil betalen, dat men uiteindelijk een incassotraject zal starten.
3 jaar geleden
Het ligt eraan waar je op hebt geboden. Sommige kavels zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Kun je de door jou gekochte kavel wel annuleren of herroepen, neem dan z.s.m. contact op met de klantenservice van BVA Auctions om je aankoop te annuleren.

Heb je - per ongeluk of niet - geboden op een kavel die niet geannuleerd kan worden, dan zul je toch echt moeten betalen. Wil je van de spullen af, dan kun je ze wel zelf weer doorverkopen.
.
De Algemene Voorwaarden sommen bij 13. een vrij uitgebreide lijst op van zaken die buiten het herroepingsrecht vallen.
Toegevoegd op 11 december 2021 18:46: bron, tekst
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing