Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft het voor een zin om een antwoord van een ander te herhalen?

Regelmatig valt het me op dat er een hele rij precies dezelfde antwoorden gegeven worden, zonder extra toelichting.
Nu kan het uiteraard gebeuren dat mensen net tegelijk bezig zijn hetzelfde antwoord in te voeren, maar als er meerdere uren tussen de antwoorden inzitten vraag ik me af wat voor toegevoegde waarde het heeft hetzelfde antwoord nog eens te herhalen. Oke, je krijgt er weer een punt voor, maar zou het geen idee zijn mensen die alleen een antwoord herhalen zonder een zinnige toevoeging niet te belonen met een punt (Oke, ik weet, dit is moelijk te automatiseren, maar toch).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mensen doen dat om een puntje te scoren.

Moderatoren zullen zulke herhalingen verwijderen. Mag van mij met een -5 of daaromtrent worden bestraft - zo'n straf stelt niet veel voor, maar wel voor mensen die een antwoord herhalen om een punt te scoren.

Onder elk gegeven antwoord zit een link "meld misbruik". Laten we bij zulke onzinantwoorden daarop klikken, zodat de kans groter wordt dat de moderatoren het zien en verwijderen. (Niet bij deze vraag, wel bij alle andere.)

Daar wordt deze site m.i. beter van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ter ondersteuning. Zo weet je zeker dat een gegeven antwoord correct is als anderen dit bevestigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ter ondersteuning. Zo weet je zeker dat een gegeven antwoord correct is als anderen dit bevestigen. En om te scoren want het is toch ook een beetje een hobby om hier antwoorden te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je +1 krijgt als je een vraag beantwoord hebt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms geef je tegelijkertijd hetzelfde antwoord. en soms merk ik dat ik een antwoord geef wat later heel erg lijkt op iets wat een voorganger al getypt had.
Maar ik vroeg me af waarom je deze vraag opnieuw stelt. Hij is al vaker gesteld en dan zou er toch bij het invoer scherm een vakje verschijnen met eerder gestelde vragen ? Maar goed ik ga er maar vanuit dat het onbewust gebeurd. en anders wat mijn voorgangster al vertelde . melden en dan wordt ie verwijderd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Totaal geen zin...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het een goed idee om bij het herhalen van een reeds gegeven antwoord op een later tijdstip (nader af te bakenen in de tijd) geen punt toe te kenn. Om nu te gaan straffen met bijv. 5 minpunten lijkt me niet aardig meer!
Het is hier geen strafkamp.
Kijken of ik nu minpunten krijg!

Toegevoegd op 24-04-2009 11:35:33
Misbruik is overigens niet altijd objectief vast te stellen.
Dat moet je naar de rechter stappen.....en dan nog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jammer dat er zelfs op deze vraag dubbele antwoorden gegeven worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nu 5 punten aftrek gekregen, omdat ik het eerste antwoord (van Kollius) gekopieerd en geplakt heb en vervolgens als tweede heb geantwoord. Dit om aan te geven hoe zinloos het is en bovendien is het ironie ten top. Het is zelfs gewaardeerd door degene van wie ik het heb gewaardeerd (van copyright is dus geen sprake).
Het is misschien wel terecht, maar ik vind wel dat er ook naar de context gekeken moet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik begin soms met het antwoord voordat ik de antwoorden van anderen heb gelezen.... en dan lijken ze wel eens op elkaar, vooral als het iets betreft dat voor de hand ligt... Ook nu heb ik niet alle voorgaande antwoorden gelezen... ben ik nu strafbaar omdat mijn antwoord lijkt op dat van iemand anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
deze vraag is eigenlijk al gesteld en het antwoord is: en je krijgt er punten van en vaak is er maar 1 antwoord en iedereen zegt dus logischerwijs hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing